A tudósok eddig úgy vélték, a Kuiper-övben található titokzatos objektum egy bolygó lehet, a gravitációs anomáliák azonban másra utalnak.

Egy ősi fekete lyuk is lehet a kilencedik bolygó egy új kutatás szerint. A brit Durhami Egyetem és az amerikai Illinoisi Egyetem tudósai úgy vélik, a Naprendszer titokzatos és máig felfedezetlen objektuma lehetséges, hogy nem is bolygó, hanem egy ősi (primordiális) fekete lyuk.

A Kuiper-öv a Naprendszer külső részén lévő törmelékgyűrű. Objektumai úgy csoportosulnak, hogy annak alapján feltételezhető, valami nagy dolog gravitációja vonzza őket.

A kilencedik bolygó – azért kilencedik, mert a Plútót 2006-ban törpebolygónak kiáltották ki – létének elmélete 2014 óta vált igazán népszerűvé a csillagászok körében, amikor először kezdtek komolyabban foglalkozni a témával. A tudósok a Kuiper-övben lévő objektumok csoportosulásai alapján kezdték gyanítani, hogy létezik a bolygó.

A primordiális fekete lyukak (PBH) régi és viszonylag kicsi fekete lyukak, amelyek az ősrobbbanás után nem sokkal olvadtak össze. Úgy vélik, hogy az univerzum nagyon korai időszakában a sűrűség ingadozásának hatására alakultak ki.

[Ez a felfedezés igazolhatja, hogy nem csak 8 bolygónk van a Naprendszerben]

Az elméletek szerint a legkisebb tömegű PBH-k valószínűleg elpárologtak, a nagyobb tömegűek azonban még mindig léteznek, jelenleg is párolognak. Egyelőre nem sikerült ilyeneket közvetlenül megfigyelni.

Korábban így képzelték el a kilencedik bolygót.