A szaharai ezüsthangya a világ leggyorsabb hangyája, sebessége másodpercenként elérheti a 0,855 métert – derítették ki az Ulmi Egyetem kutatói, akik lencsevégre is kapták az állat mozgását.

Még a sivatagi hangyák közötti is különleges a Cataglyphis bombycina – hangoztatta Harald Wolf, akinek kutatótársaival sikerült lefilmezni Tunézia középső térségben a szaharai ezüsthangya mozgását. A másodpercenként megtett 0,855 méter 108-szor hosszabb, mint a rovar teljes testhossza – olvasható a Journal of Experimental Biology című tudományos folyóirat friss számában megjelent tanulmányban. A hangya mozgása az alábbi felvételen jelentős mértékű lassítás mellett követhető.

A szaharai ezüsthangyáról közismert, hogy igen nagy a meleg tűrő képessége, hőpajzsa – a testén lévő csőszerű szőrszálak – megvédi attól, hogy testhőmérséklete 53,6 Celsius-fok fölé emelkedjen. Erre szüksége is van a forró sivatagi körülmények között.

A német kutatók 2015-ben vették filmre a rovar mozgását a tunéziai Douz térségben. Felfedezték hogy az ezüsthangya a nap legmelegebb időszakában képes a legnagyobb sebességre. Laboratóriumban 10 Celsius-fok hőmérsékletnél sebessége csökkent, másodpercenként 0,057 méterre.