Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A honvédelmi miniszternek (Szalay-Bobrovniczky Kristófnak), de legalább az államtitkárának kellett engedélyeznie 2022-ben a volt vezérkari főnök luxus szolgálati lakásával kapcsolatos kiadásokat.
A honvédséget kiszolgáló HM EI Zrt. nagy értékű beszerzéseiről az állami cég tulajdonosa, vagyis a tulajdonosi jogok gyakorlója dönt. 2022-ben, Ruszin-Szendi Romulusz volt vezérkari főnök szolgálati villájának felújításakor és berendezésekor a tulajdonosi jogok gyakorlója az ingatlanfelújítás idején Szalay-Bobrovniczky Kristóf miniszter volt – emlékeztet cikkében a 24.hu.
A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (KEHI) jelentéséből derült ki, hogy a HM EI Zrt. 235 millió forintért vásárolta az ingatlant (ekkor a HM EI tulajdonosi jogainak gyakorlója nem a honvédelmi miniszter volt, hanem Mager Andrea állami vagyonért felelős miniszter), és
a cég 652,5 millió forintért hajtott végre beruházásokat az ingatlanon (már a honvédelmi miniszter joggyakorlása alatt), továbbá a volt vezérkari főnök és felesége igényei alapján a HM EI Zrt. további bruttó 132,2 millió forintért vásárolt ingóságokat.
A miniszteri, minisztériumi felelősséget firtató kérdésekre sem a honvédelmi tárca, sem a HM EI nem válaszolt.
„A mi időnkben a minisztériumnak kellett minden ehhez hasonló beszerzést engedélyeznie. Tehát,
amikor mi vásároltunk a vezérkari főnöknek lakást, minden az én tudtommal, beleegyezésemmel, jóváhagyásommal történt, és ez egyébként most sincs másképpen
– nyilatkozta a lapnak Juhász Ferenc volt honvédelmi miniszter az ügymenettel kapcsolatban.
Juhász szerint a kiadásokról szóló felhatalmazást vagy a miniszter, vagy a közigazgatási államtitkár írhatta alá. A volt miniszter szerint Ruszin-Szendi – mint a rendszer része – járandóságként foghatta fel a lakást. A minisztériumi vezetők pedig
így akarták kifizetni az első katonát, így akarták megvenni a lojalitását, így akarták bevenni a brancsba, merthogy mi kaszinózunk, lopunk, neked meg adunk szolgálati lakást.
(Ha valaki, Juhász sokat tud a szolgálati lakásokról: hűtlen kezeléssel vádolta meg az ügyészség, amiért engedélyezte a közigazgatási államtitkárának, hogy megvásárolhassa a szolgálati lakását, a bíróság azonban jogerősen felmentette a vádak alól.)
A vezérkari főnöknek csak a Magyar Honvédség tekintetében van szigorú alá-fölé rendeltsége, a Honvédelmi Minisztérium, illetőleg annak gazdálkodó szervei tekintetében semmilyen hatásköre nincs. „A HM EI Zrt. nem fog biliárdasztalt vásárolni vezérkari főnöki igényre négymillió forintért, ezt valakinek jóvá kellett hagynia a tulajdonos részéről” – véli egy másik, neve elhallgatását kérő volt minisztériumi vezető. Szerinte minimum államtitkári szinten történhetett a Ruszin-Szendi Romulusz szolgálati villájával kapcsolatos beszerzések jóváhagyása, engedélyezése, vélhetően ezért sem tettek feljelentést az ügyben.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.