A TikTok-videók szerves részét képezik a zenék, többnyire neves világsztároktól. Ezek természetesen nemcsak úgy kerülnek a videók alá, a háttérben megannyi szerződés, alku van érvényben zenekiadókkal – ám most a platform tulajdonosa, valamint a Universal nem tudott egyezségre jutni a jogdíjakat illetően.
Az eddigi megállapodás január 31-én kifutott, bár egyelőre nincs hír arról, hogy tényleg eltűntek-e a Universal zenéi a világ egyik legnagyobb közösségimédia-platformjáról (ez még az időzónák függvénye is).
A bombát a napokban a zenekiadó dobta le egy nyílt levéllel, melyben arról értekezett, hogy a TikTok megpróbál egy zenére épülő üzletet felépíteni, úgy, hogy nem fizet korrekt összeget a zenészeknek.
A Universal megjegyezte: dacára annak, hogy a TikTok bevételei, valamint felhasználói bázisa folyamatosan nő, a platformról származó jogdíjak csupán a bevételeik körülbelül egy százalékát teszik ki.
Minden korábbinál hosszabb tartalmak jöhetnek a TikTokon, a 30 perces videókban már hosszabb kifejtésekre is lehetőséget kaphatnak a tartalomgyártók.
A TechCrunch érdeklődésére a TikTok anyavállalata, a ByteDance csak később reagált – egy e-mailben adott nyilatkozatban a Universal saját „mohóságát” emlegették, mondván: a kiadónak fontosabbak a saját érdekei, mint a zenészeké.
Kiemelték: más kiadókkal „előadó-központú” megállapodásokat tudtak kötni, és a Universal „öncélú” lépése nem szolgálja a zenészek, dalszerzők és a rajongók érdekeit sem.
A kommunikációs hadjárat tehát nyomokban sem utal arra, hogy a felek közel lennének egy új megállapodás megkötéséhez, így könnyen elképzelhető, hogy a következő órákban valóban eltűnnek a Universal által képviselt előadók dalai a világ egyik legnagyobb platformjáról.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.