szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Netflix új szabadalma azt ígéri, hogy a témaválasztáson felül magát az előzetest is az egyes felhasználók igényeihez igazítanák.

A karácsonyi ünnepek alatt kapott zöld utat a Netflix szabadalma, amely ha megvalósul, tovább javíthatja a felhasználói élményt. A Netflix már most is kínál nézője tetszésének megfelelő tartalmakat, ami a „We Think You’ll Love These” (szerintünk tetszeni fog) felirat alatt található, és a nézési szokásokon alapuló ajánlásokat tartalmaz.

A mostani szabadalom azonban tovább megy ennél. Az ötlet az volt, hogy egy adott műsorban megtalálják a felhasználó számára leginkább lenyűgöző jeleneteket, és ez alapján állítsák össze számára az előzetest. Másképp fogalmazva: az „egyen-előzetesek” helyett ki-ki az ízlésének megfelelő előzetes után dönthetne, érdekli-e a műsor. Egy akciófilm például vonzóbb lehet, ha a romantikus jeleneteket emelik ki azok számára, akik több romantikus filmet néznek, vagy egy kedvelt színészt tartalmazó jelenetek szerepelnek benne.

Az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatala (USPTO) által közzétett 24 oldalas dokumentum szerint egy mesterséges intelligenciával támogatott rendszer kiválaszt egy filmből vagy egy sorozatból különböző klipeket, és ezeket egyéni sorrendbe rendezi a néző megtekintési előzményei és a „tetszett” címkézései alapján. Ezután létrehoz egy lejátszási diagramot, ami meghatározza a klipek lejátszási sorrendjét. Külön érdekesség, hogy ez a grafikon nem állandó, hanem változik az idővel, ahogy a felhasználó nézési szokásai is módosulnak. A rendszer tulajdonképpen a felhasználótól tanulna.

USPTO

Az egyelőre nem teljesen ismert, hogyan működik a technológia, de valószínű, hogy a rendszer elemzi a film egyes részeit, hogy az adatokat releváns kategóriákba sorolja, mint például emberek, díszletek, tárgyak, zenetípus vagy más. típusú lövések. Ezeket az adatokat azután összehasonlítja a felhasználó személyes tetszéseivel és nemtetszésével, hogy automatikusan személyre szabott előzetest hozzon létre a kiválasztott klipek sorozatából. 2025 első negyedévétől a Netflix, amely tavaly 9,33 millió új előfizetővel bővült és több mint száz országban van jelen, leállítja az előfizetői számok közlését, ehelyett arra összpontosít, hogy mennyi időt töltenek az emberek a nézéssel, ami szerintük jobban mutatja az ügyfelek elégedettségét.

Ezek tényleg szórakoznak velünk? Naná: most alakul át a Netflix, megváltoztak a játékok is

Már nyílnak az új dimenziók a szórakoztatóipar színpadán. A főszerepben a felhasználó, a helyszín pedig a könnyed kikapcsolódást kínáló világ: a filmek és sorozatok streamelésétől a játékokon át a hagyományos tévécsatornák kínálatáig. A cél, hogy érthetőbb és emberibb legyen minden.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!