szerző:
hvg.hu/MTI

Egy vizsgálat szerint a pilóták nem tudták irányítani a gépet, ezért történt katasztrófa.

Olyan problémák adódtak a Lion Air indonéz légitársaság október 29-én tengerbe zuhant gépének utolsó előtti útján, amelyek miatt a gépnek nem lett volna szabad repülnie, amíg a meghibásodást nem javították ki. A feketedobozból származó adatok azt mutatják, hogy a gép utolsó útján a pilótáknak súlyos problémáik voltak a gép irányításával - derült ki egy, a katasztrófa okait feltáró előzetes vizsgálat alapján.

Az indonéz közlekedésbiztonsági bizottság (KNKT) által lefolytatott vizsgálat szerint a Lion Air október 29-én lezuhant Boeing 737 MAX 8 típusú gépének irányításával már rögtön indulás után gondok adódhattak.

A zuhanás azért következhetett be, mert bekapcsolt az automata biztonsági rendszer egy olyan funkciója, amely lefelé húzta a gép orrát. A gép a repülés 11. percében óránkénti 724 kilométeres sebességgel csapódott a Jávai-tengerbe. A fedélzeten tartózkodó 189 ember életét vesztette.

Peter Lemme repülési és műholdas hírközlési szakértő, aki korábban mérnökként dolgozott a Boeingnek, közzétett egy elemzést blogján, amelyben kifejtette, hogy a MAX a népszerűnek számító Boeing 737 gépének legfrissebb változata. Ez a jármű olyan automata biztonsági rendszerrel van felszerelve, amely a gép orrát lefelé nyomja, ha a szenzorok azt érzékelik, hogy az orr túl magasan van, ami a repülőgép átesését okozhatja. Lemmer halálos fogócskaként írja le a történteket, melyben a rendszer a gép orrát lefelé nyomja, a pilóták pedig korrigálnak, és az egész öt másodperccel később kezdődik előről. Ez a folyamat 26-szor történt meg a szerencsétlenül járt indonéz gép 11 perces útján.

Lemme szerint a pilóták nem ismerték fel a helyzetet és ezért nem követték azt az ismert eljárásrendet, amely az automata biztonsági rendszer helytelen működésének korrigálására szolgál.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
A Kúria a banknak adott igazat a devizahitelessel szemben

A Kúria a banknak adott igazat a devizahitelessel szemben

Ilyen 7 üléses családi autót vagy 7-es BMW-t vehetünk az új Samsung csodatelefon árából

Ilyen 7 üléses családi autót vagy 7-es BMW-t vehetünk az új Samsung csodatelefon árából

A Fidesz legújabb húzása már az Európai Néppártot is kiakasztotta

A Fidesz legújabb húzása már az Európai Néppártot is kiakasztotta

Hamarosan befejeződhet a vizsgálat, összejátszottak-e Trumpék az oroszokkal

Hamarosan befejeződhet a vizsgálat, összejátszottak-e Trumpék az oroszokkal

Orbán után Putyin is családtámogatási lépéseket jelentett be

Orbán után Putyin is családtámogatási lépéseket jelentett be

Huawei-alapító: Nem tud eltiporni minket Amerika

Huawei-alapító: Nem tud eltiporni minket Amerika