szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

Egy vizsgálat szerint a pilóták nem tudták irányítani a gépet, ezért történt katasztrófa.

Olyan problémák adódtak a Lion Air indonéz légitársaság október 29-én tengerbe zuhant gépének utolsó előtti útján, amelyek miatt a gépnek nem lett volna szabad repülnie, amíg a meghibásodást nem javították ki. A feketedobozból származó adatok azt mutatják, hogy a gép utolsó útján a pilótáknak súlyos problémáik voltak a gép irányításával - derült ki egy, a katasztrófa okait feltáró előzetes vizsgálat alapján.

Az indonéz közlekedésbiztonsági bizottság (KNKT) által lefolytatott vizsgálat szerint a Lion Air október 29-én lezuhant Boeing 737 MAX 8 típusú gépének irányításával már rögtön indulás után gondok adódhattak.

A zuhanás azért következhetett be, mert bekapcsolt az automata biztonsági rendszer egy olyan funkciója, amely lefelé húzta a gép orrát. A gép a repülés 11. percében óránkénti 724 kilométeres sebességgel csapódott a Jávai-tengerbe. A fedélzeten tartózkodó 189 ember életét vesztette.

Peter Lemme repülési és műholdas hírközlési szakértő, aki korábban mérnökként dolgozott a Boeingnek, közzétett egy elemzést blogján, amelyben kifejtette, hogy a MAX a népszerűnek számító Boeing 737 gépének legfrissebb változata. Ez a jármű olyan automata biztonsági rendszerrel van felszerelve, amely a gép orrát lefelé nyomja, ha a szenzorok azt érzékelik, hogy az orr túl magasan van, ami a repülőgép átesését okozhatja. Lemmer halálos fogócskaként írja le a történteket, melyben a rendszer a gép orrát lefelé nyomja, a pilóták pedig korrigálnak, és az egész öt másodperccel később kezdődik előről. Ez a folyamat 26-szor történt meg a szerencsétlenül járt indonéz gép 11 perces útján.

Lemme szerint a pilóták nem ismerték fel a helyzetet és ezért nem követték azt az ismert eljárásrendet, amely az automata biztonsági rendszer helytelen működésének korrigálására szolgál.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Tíznapos nemzeti gyászt rendel el a spanyol kormány

Tíznapos nemzeti gyászt rendel el a spanyol kormány

Gigantikus jármű haladt Tiszaújvárosnál

Gigantikus jármű haladt Tiszaújvárosnál

Amerika bemutatta a lézert, amely egy repülőt is leszed – videó

Amerika bemutatta a lézert, amely egy repülőt is leszed – videó