A Reebok hamar rájött arra, hogy Oroszországban nem érdemes az orális szexszel viccelődni

Csütörtökön jött ki Oroszországban új reklámkampányával a Reebok sportszergyár, s néhány óra múlva már vissza is vonta az egyik hirdetést. Az ok: az egyik szereplő egy orális szexre utaló szlogent választott.

  • hvg.hu hvg.hu
A Reebok hamar rájött arra, hogy Oroszországban nem érdemes az orális szexszel viccelődni

A Reebok a „Korlátok nélkül” nevű kampány részeként azzal próbálkozott, hogy eloszlassa azokat a mítoszokat, amelyek szerint vannak csak nőknek, illetve csak férfiaknak való foglalkozások. Az oroszországi kampány része annak, amit az Adidashoz tartozó márka vezetői Európa többi országában indítottak, az erős nőkre koncentráló „Legyél emberibb, azaz Be More Human”.

Az orosz intenetes változatban többek között Anzselika Piljajeva birkózó Európa-bajnok, illetve Zalina Marsenkulova a feminista Telegram-csatorna, a Női hatalom (Zsenszkaja Vlaszty) alapítója szólalt meg: a nők arról beszélnek, hogyan lettek sikeresek a nemi sztereotípiák ellenére, azok legyőzésével. Az egyik szlogen azonban élénk felháborodást keltett a netezők körében, Marsenkulova ugyanis szexuálisan kihívó szlogent választott, s képe ezzel a felirattal jelent meg: „Ne ücsörögj a férfiak jóváhagyásán, ülj át a férfiak arcára”. Néhány óra múlva a Reebok előbb visszavonta a kampányt, majd új szöveggel újra indította azt.

Alekszandr Golofaszt, a Reebok oroszországi marketing részlegének vezetője elmondta, a cég vezetői korábban mindent jóváhagytak, s most elárulva érzi magát, mert a Reebok most belőle próbál meg bűnbakot csinálni.

A tavalyi oroszországi labdarúgó-világbajnokságon a Burger King húzta ki a gyufát: az amerikai gyorsétteremlánc egy olyan kampánnyal próbálkozott, amely szerint életük végéig ingyen hamburgert kaphatnak azok az orosz nők, akiket a vb sztárjai ejtenek teherbe. A valóban rosszízű kampányt nagyon gyorsan leállította a Burger King.