szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az ötös BMW-ben meg lehet tapasztalni, milyen főnöknek lenni. Beülve megmagyarázhatatlan nyugalom tölti el az embert, uralkodik az erők, az út és a gép fölött. Egyedi és kiváltságos életérzés.

© hvg.hu
Az ismerős Bangle-forma a hármasban a legtökéletesebb, a hetesben a legszokatlanabb. Az ötös átmenetet képez, én nem rajongok a külsejéért, nekem az összhang és a tökéletesség határát súroló tartalom jelenti ebben az autóban a non plus ultrát.

Sokak szerint tökéletes a szedán külalakja, mint mondtam, engem más fogott meg benne, de azt elismerem, hogy gyönyörű autó. Vonalvezetése lendületes, dinamikája magától értetődővé teszi sportosságát, még akkor is, ha dízel, automata és összkerékhajtású. Ezt így felsorolva nem feltételeznénk, hogy ennek az autónak 242 kilométer/óra a sebessége, 6,8 másodperc alatt ugrik százra és 500 Nm-es nyomatékkal tépi fel az aszfaltot. Pedig ezek nem száraz gyári tények, majdnem minden őrült (jó) tulajdonságát megtapasztaltam az együtt töltött nyolc nap és megtett 1200 kilométer során.

© hvg.hu
1200 kilométer egy ötös béemvében, úgy hangzik, mint egy nyereményjáték fődíja, és valóban az. Ez az autó kiváltság, birtokolni kegy. Kevés olyan tízmillió fölötti autóra mondtam magamban, hogy megéri, az 530 xd ilyen. Főnöki autónak ideális, de családi illetve túraautónak sem utolsó.








[[ Oldaltörés: Nincs mese, menni kell (Oldaltörés) ]]

© hvg.hu
Egyetlen dolog nem tetszett nekem benne, hogy amennyire erős, annyira lassan robban be az agyvize, azaz, van egy másodperc, amíg a váltó és az egész számítógép vezérelte rendszer megérti, hogy most itt nincs mese, menni kell. Azt az egy másodpercet tartom hosszúnak, félreértés ne essék, nem voltam egy pillanatig sem veszélyben, de mindig nagyobb elánnal kellett induljak, amikor ki akartam lőni, mint ahogy az az autó teljesítményéhez mérten elvárható lett volna. Rendben van az a 6,8 másodperc, de ez lehetne 6 is, ha gyorsabban reagálna a gép. Az automatikus váltónak mégsem róhatok fel semmit, fantasztikusan, rezzenéstelenül vált, a sportfokozat egy picit rángatósabb, de attól ezt is várjuk.

Az autó belsejét maximális kényelem és visszafogott luxus jellemzi. A bőr, a műanyag, az alumínium minőségi összhangja domborít. Kellemes, pihentető és elegáns. Jó megfogni a kapcsolókat, az érzéki gombokat. Szinte borzong az ember a megelégedettségtől. A nagyvonalúságra jellemző, hogy a fedélzeti számítógép, azaz az iDrive joystickjének alumínium sapkája is bőrborítást kapott.

© hvg.hu
A komfortülések külön is megérnek egy misét. Látszólag sima memóriás bőrfotelek, nem értettem, hogy a béemvés kolléga miért akarja elmagyarázni a működését. Minden porcikámra rá lehet húzni az ülést, a fejtámlát, a háttámlát, a gerinctámaszt. Minimum 10 gombbal lehet irányítani a funkciókat, bármilyen hátra rászabható. És ez még nem minden, további százezrekért lehet ülésszellőztetőt és masszírozót is rendelni bele. Ha az is lett volna benne, akkor éjszakára sem szálltam volna ki belőle.

A műszerfal immár klasszikusnak számít, körbefogja a vezetőt, a sportos M-verzióbol kölcsönvett kis méretű, vaskos, príma fogású kormánnyal messzemenőkig uralható az autó. Kezes, mint egy ma született bárány, de ha rálépünk a gázra, éhes farkasként veti be magát az ismeretlenbe. A tempomat, az eső- és sebességérzékelős ablaktörlők, az automatikus világítás, a bixenon lámpák benne vannak az alapárban.

Ez volt az első és eddig egyetlen autó, amiben nem taszított a fabetét, illetve az azt utánzó műanyag. Egyszerűen gyűlölöm az ilyent. Az ötös BMW-ben lévő antracit szürke halványan erezett betétek viszont illettek az autóhoz, beolvadtak a háttérbe, így nem zavartak. A klíma kétzónás, automatikus a zene csúcsminőségű, Bose hatlemezes cédétáras hangrendszer közvetíti.

[[ Oldaltörés: Tökéletes párosítás (Oldaltörés) ]]

© BMW
Az izmos háromliteres dízelmotor és az xDrive intelligens összkerékhajtás tökéletes párosítás az ötösben. Az autó egyszerűen kiboríthatatlan, megingathatatlan. Úgy harapja a kanyarokat, mintha kötött pályán haladna. Az Eger és Lillafüred közötti egy órás szerpentinrendszert csak én bírtam ki rosszullét nélkül, a család kevésbé. Iszonyú élvezetes volt, felért egy ralifutammal. És közben egyetlen éticsigát sem gázoltam el, ami nagy dolog volt, ugyanis elözönlötték az utat.

© hvg.hu
Ha az xDrive-ból indulunk, ki ez nem is egy BMW, nincs riszálás, kicsúszás, kipörgés. Nincs az a pilóta, aki meg tudná táncoltatni. Ráadásul a hangja is visszafogott, erősen kell neki nyomni, hogy üvöltsön, de milyen szépen szól akkor a 231 ló vágtája.

Bármekkora az autó, és bármennyire prémiumautó az ötös, alapvetően mégiscsak négyszemélyes, ezt sugallja az ülések kialakítása is, a magas kardánbox négy kényelmes fotelre osztja a belteret. Kiszállni nem könnyű, egyrészt annyira mélyen vannak az ülések, másrészt még magunkon viseljük azt a benyomást, amit a száguldással okoztunk. A színes képernyős tolatóradar elöl és hátul is szolgált az autóban, nagy örömömre, hisz bármilyen szuper is az autó, a kilátás, főleg hátra elég korlátozott.

© hvg.hu
Tárolórekeszt is találunk eleget az autóban, egy luxusautóhoz mérten sokat is. Pohártartóból is minimum négy van, az ajtó zsebei és a kesztyűtartó is elég tágasak, nem beszélve a hatalmas, 520 literes csomagtartóról, amely pótkerék híján (defektűrő abroncsokat kapott a tesztautó) lefelé is bővíthető, illetve a síboxon keresztül, vagy a síkban dönthető hátsó ülésekkel jól variálható.

A futómű sportos, nem szereti a rossz utakat, fel is üt, ha komolyabb résbe tévedünk, viszont az összkerékhajtásnak köszönhetően sárban és füvön sem csúszkál. A fékek harapósak, amilyen jól gyorsul úgy meg is áll az autó.

Kétszer tankoltam bele a megtett 1200 kilométer során, elsőre, főleg városi forgalom mellett 9,9 literes átlagfogyasztást mértem, másodjára, amikor többnyire országúton túráztam, akkor 8 litert kért száz kilométerenként, így összességében 8,9 literes fogyasztással zárta a tesztet a BMW.

B. Cs.


BMW 530xd
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2993
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő231 lóerő 4000-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 500 Nm 1750-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2888
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4841/1846/1468
Csomagtér520 liter
Saját tömeg (kg) 1660
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 242
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)6,8, kézi váltóval 6,6
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 10,2
Országúti 6,1
Vegyes7,6
Tesztfogyasztás8,9
CO2 kibocsátás (g/Km) 203
ÁRA Az autó alapára kézi váltóval 13,919 millió Ft.




HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Közös hibriden dolgozik együtt a GM, a DaimlerChrysler és a BMW

A General Motors, a DaimlerChrysler és a BMW olyan, a technika legfrissebb vívmányain alapuló teljes hibridrendszert fejlesztett ki, amely egyedülálló, elektromotorból és kötött áttételekkel működő sebességváltóból álló, teljes mértékben integrált kombinációjával fontos mérföldkövet képvisel e hajtástechnika fejlődésében. A rendszert, amelynek elemeit a három cég közösen dolgozta ki, jövőre kezdik gyártani.

automenedzser.hu Autó

Kicsi, de BMW

Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.

automenedzser.hu Autó

Kelendő a BMW összkerékhajtása

Jól fogynak a BMW összkerékhajtású modelljei, minden negyedik autót xDrive kivitelben adnak el. Az intelligens rendszer díjakat is nyert.

hvg.hu Autó

BMW-s rendőrök a vébén

Még a FIFA labdarúgó világbajnokság előtt 368 új szolgálati autóval, BMW 3-as és 5-ös modellekkel gazdagodott a bajor rendőrség gépjárműparkja. A legmodernebb technikával felszerelt autókat a rend biztosítására használják majd a világbajnokság két városában, Münchenben és Nürnbergben.

hvg.hu Autó

Kapható a legvadabb BMW

A tavasz beköszöntével Magyarországra is megérkezett a 343 lóerős BMW Z4 M Roadster, amely egyedi vezetési élményt ígér. Ára borsos, de aki feleannyi lóerővel beéri, válassza a kétliteres alapváltozatot. De előtte próbálja ki az M-verziót.

hvg.hu Autó

Utcai versenyautókat vitt Genfbe a BMW

A BMW egyedülálló bemutatókkal teszi különlegessé genfi jelenlétét. Az autószalon közönsége láthatja először a BMW Z4 M Coupét és a BMW Z4 Coupé 3.0si-t. A számos újdonságon felül a látogatók bepillantást nyerhetnek abba, hogyan oldják fel a dinamikus autózás és a kedvező üzemanyag-fogyasztás között feszülő ellentétet. A már szériában előállított, takarékos benzin- és dízelmotorokon kívül néhány csúcstechnológiájú, új fejlesztést is bemutat a BMW Genfben.

automenedzser.hu Autó

Jubiláló BMW-sorozatok

Az idén kilencven éves BMW többszörös jubileumot ünnepel: negyven éve kezdték meg a legendássá vált 02-es sorozat gyártását, harminc éve mutatkozott be a formabontó 6-os Coupé, és két évtizede annak, hogy a gyár új, sportos modellt tervezett a 3-as sorozathoz, az M3-ast.

automenedzser.hu Autó

BMW 330i teszt: Nappali ragadozó

Egyre jobban lenyűgöznek a BMW-k, a hármas sorozat formája és sportos kényelme mellett a 330i motorja jelenti számomra a csúcsot. Hétköznapi használatban azonban sok a 258 lóerő. Tudni kell uralni.

hvg.hu Autó

BMW G6: álomból valóság

A G-Power tuningműhely álomautót épített a születésekor sem kispályás M6-os BMW-ből. A külső morcosabbá faragása csak egy dolog, nem lehet szó nélkül elmenni a 620 lóerősre feltornázott tízhengeres ötliteres motor mellett sem.