szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Úgy tűnik, nem tartott soká a nagymúltú márka életben tartására tett kísérlet.

Alig fél év évvel az után, hogy győzelmi jelentésként tálalták, feltámad a Saab, és elkezdték gyártani a 9-3 Aerót, a márka utolsó modelljét, megint bajok vannak.

Az elmúlt fél évben is hetente, alig tucatnyi autót gyártottak, amelyeket online lehetett megrendelni a svéd vevőknek. A kocsikban egy 2.0 literes 220 LE turbós benzinmotor üzemel manuális vagy automata váltóval nagyjából 42 ezer dolláros áron.

Sajnos úgy tűnik, a megmentőként jelentkező hongkongi székhelyű National Electric Vehicle Sweden (NEVS) konzorciumnak is elfogyott a pénze. Az 1947-ben alapított Saab jelenlegi kizárólagos tulajdonosának eddig nem sikerült befektetőket bevonnia. A konzorcium ugyanakkor bízik a folytatásban, és mint közölték, két új partnerségi megállapodást készítenek elő - írta az autoexpress.com.

A svédországi gyártás ezt megelőzően 2011-ben állt le, és három évig tartott a szünet a trollhattani gyárban.

Itt még úgy tűnt minden rendben lesz.
Saab

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.


HVG Cégautó 2014 konferencia. Cégvezetők, flottamenedzserek és autómárkák szakmai találkozója 2014. június 4-én a DrivingCampen. Tesztvezetés Európa legszínvonalasabb pályáján – 10 világmárka, innováció, színes szakmai program.

További részletek és jelentkezés: http://konferencia.hvg.hu/cegauto-2014.html

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!