szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Könnyűsúlyú versenyzőként hírdeti a közúti rombolók közt az Audi, legnagyobb autójának második generációját.

Van alapja a kijelentésnek, miután 325 kilogrammal kisebb súllyal debütál elődjénél januárban a nagyközönség számára is az ingolstadtiak nagyméretű terepese. A kisebb súlynak és az új motoroknak köszönhetően, elvileg átlagosan 26 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt - a 3.0 literes TDI esetében - , mint elődje.

Az új Audi Q7 persze továbbra sem könnyű papírdoboz 1995 kilogrammos saját tömegével. A legtöbbet a felfüggesztések súlyából tudták lefaragni, közel 100 kilót.

Audi Q7
Audi

Az 5050mm hosszú, 1970 mm széles és 1740mm magas újdonság 370 mm-rel rövidebb, mint elődje és keskenyebb is 15 milliméterrel.

Az alapmotorja egy 272 lóerő teljesítményű 3.0 literes TDI. A benzines változat 333 lóerős 3.0 TFSI. A benzines 6,1 másodperc, a dízel 6,3 másodperc éri el a száz kilométer/órás sebességet nulláról. A V6-os dízelmotor száz kilométerenként átlagosan 5,7 liter gázolajjal beéri a gyári adatok szerint.

Fontos újdonság a kínálatban az Audi Q7 e-tron, ami később érkezik ugyan , de az Audi első dízelmotoros plug-in hibrid modellje lesz. 373 lóerős és 700 newtonméter az össznyomatéka, ráadásul quattro-meghajtású. Üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,7 liter száz kilométerre és teljesen feltöltött akkumulátorral 56 kilométeren keresztül elektromosan is elboldogul.

Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi


Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!