szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bajorok bemutatták a luxushajó méretű nagyautójuk legújabb generációját. Bár kívülről talán kevésbé látványos átalakuláson ment keresztül, a tartalmat rendesen megtöltötték a legfrissebb technikával.

Az egyik legkomolyabb fejlesztés, hogy a normál és hosszított tengelytávval készülő luxuslimuzinok esetében is egy úgynevezett Carbon Core nevű teherviselő karosszériaszerkezetet alkalmaznak, amellyel akár 130 kilogrammal mérséklődött a kocsi saját tömege az előző szériához képest. BMW i modellektől átvett technológia révén, a 7-es a kategóriája első olyan modellje, amelyben ipari előállítású szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) alkot kombinációt az acéllal és az alumíniummal.

A G11-es kódjelű új hetes pontos méretei: 5098 mm hosszú, 1902 mm széles és 1478 mm magas, amellyel 19 mm-rel hosszabb és 7 mm-rel nagyobb, mint elődje normál tengelytávú változat esetében. A hosszú tengelytávú változat a G12, 139 milliméterrel hosszabb a normálnál, a teljes hossza 5238 mm. A hosszított változatban az utasoldali hátsó ülés előtt lévő ülést előrefelé 90 milliméterrel előre lehet tolni, illetve a támlájából elektromosan kihajtható lábtámaszt is kínál.

BMW 7-es
BMW

Európába az új 7-es sorozat októberi indulásakor kétféle benzinmotorral jön, a 326 lóerős 3.0 literes turbós hathengeressel a 740i és 740Li modellekben, és a 450 lovas 4.4 literes turbó V8-assal, amelyek a 750i xDrive a és 750Li xDrive-ba kerülnek. A dízelből összesen egy lesz induláskor, a 265 lóerős 3,0 literes hathengeres a 730d /Ld modellekben. A későbbiekben belsőégésű motorok választéka folyamatosan bővül majd.

A paletta nagy újdonsága a BMW 740e hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodell – amely a hosszított tengelytávú BMW 740Le, illetve összekerékhajtású kivitelben is megjelenik. Négyhengeres benzines erőforrás és egy elektromos motorból áll, amelyek együttesen 326 lóerős rendszerteljesítményt adnak le.

BMW 7-es
BMW

Érdekes újdonság, hogy az egyre kiforrottabb iDrive mellett mozdulatvezérlési rendszer is került a kocsiba. A kézmozdulatokat háromdimenziós szenzorok érzékelik, s lehetővé teszik az infotainment-rendszer kezelését. A mozdulatok többek között az audio-program hangerejének szabályzására, valamint a bejövő telefonhívások fogadására, illetve elutasítására szolgálnak.

Az új 7-es másik különlegessége, hogy képes vezető nélkül is egyenes állású parkolóhelyre és garázsba, illetve kifelé parkolni. A távirányítású parkolással így a különösen szűk helyek is jól kihasználhatók.

Egyéb újdonság, hogy a 7-es sorozat erősen átdolgozott futóművet kapott, elől-hátul légrugókkal és az összkerékhajtás mellé akár négykerék-kormányzás is kérhető. Szintén új a BMW i8 modellekből ismert lézervilágítás, amelyek különösen fényes és tiszta fehér fényt állítanak elő és 600 méteres hatótávjuk a LED-technikájú fényszórókénak mintegy kétszerese.

BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW
BMW 7-es
BMW

Ha máskor is szeretne hasonló dolgokról tudni, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!