szerző:
hvg.hu

Mindössze húsz példányt fognak készíteni a Huayra Benny Caiola kivitelből, melynek darabjáért 2,35 millió eurót kell a kasszánál hagyni. Természetesen az összeset megvették elővételben.

Ritkaságánál és megjelenésénél fogva szinte a szupersportautók között is kuriózumnak számít a Pagani Huayra, de az exkluzivitást bármelyik modellnél tovább lehet fokozni egy limitált szériával.

Tudja ezt Horacio Pagani is, ezért elkészítette a Huayra Benny Caiola kivitelt, amely egy közúton is használható versenygép szénszálas karosszériával, V12-es AMG motorral és arcpirítóan magas árcédulával. A húszdarabos széria minden egyes példányáért 2,35 millió eurót kér a mester, vagyis átszámítva mintegy 730 millió forintot kell átutalni a számlájára.

©

A magas ár nem rettentette el a vevőket, hiszen elővételben elkelt az összes autó, méghozzá úgy, hogy a hivatalos bemutatója csak a márciusi Genfi Autószalonon esedékes.

Persze, aki komolyan gondolta a vásárlást, az valószínűleg tudott róla, hogy a Huayra BC az alapmodellnél 132 kilogrammal könnyebb, a 6.0 literes, biturbó AMG motorja pedig 70 lóerővel erősebb, vagyis 800 lóerő és 1098 Nm jut 1218 kilogrammra. Ez majdnem olyan, mintha egy Opel Corsát kellene mozgatnia a V12-es erőforrásnak, azzal a különbséggel, hogy a Pagani sportautója szinte lerobbanthatatlan az útról.

©

Utóbbi részben annak köszönhető, hogy a tető kivételével az összes karosszériaelemét átdolgozták az aerodinamikai optimalizáció jegyében, melyben a versenyautóiról híres Dallara mérnökcsapata is részt vett.

Az átlagos karbonnál 50 százalékkal könnyebb, illetve 20 százalékkal szilárdabb szénszálas elemek alatt ráadásul jelentősen továbbfejlesztett technika lapul, hiszen az AMG motor megkapta az Xtrac legújabb fejlesztésű hétsebességes automataváltóját, melynek váltási ideje a fokozatok között 150 milliszekundumról 75-re csökkent. Ezeken kívül titánból készült kipufogó, kovácsolt felnik és átdolgozott futómű is része a technikai arzenálnak.

Hogy mindez milyen hatással volt a Huayra BC menetdinamikájára azt csak sejteni lehet, a konkrét adatokra viszont még várni kell a genfi seregszemléig. Annyit azért érdemes megemlíteni, hogy az alapmodell 3,3 másodperces nulla-százas sprintjének ismeretében, nem lepődnénk meg, ha az újdonság 3 másodperc alatt teljesítené ezt a gyorsulást, a végsebessége pedig belekarcolna a 380 kilométer/órába.

©
©
©
©
©
©
©

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Cikk megosztása
Címkék