szerző:

Elfogadták a Mercedes koncepcióját, jövőre minden autó megkapja a "glóriát".

Miközben a versenyzők javában rótták a köröket a barcelonai pályán, a háttérben már a 2017-es évadról folynak a tárgyalások. Jules Bianchi tragikus halála után már felmerült, hogy a pilótákat a nagyobb biztonság érdekében zárt pilótafülkébe kellene ültetni, de csak most jutott el a dolog odáig, hogy erről döntsenek is. A felvetésre most a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is rábólintott, így nincs akadálya annak, hogy megtörténjen a változtatás.

©

Az F1 Bizottság szerdán megerősítette, 2017-től valóban zárttá tehetik az istállók a pilótafülkéket, és bár több csapat is készített erre vonatkozóan tervet, a jelen állás szerint úgy tűnik, a Mercedes lehet a befutó. A csapat által Halo névre keresztelt megoldásról korábban már itt írtunk.

A genfi tárgyalásokon mindemellett több más változtatásról is szó esett. Az idei időmérők lebonyolításáról már korábban megállapodtak, most pedig arról is megegyeztek, milyen változások lehetnének az autókon 2017-ben.

Jelentősen változik a gumik mérete: a jelenlegi 245 mm (első) és 325 mm (hátsó) abroncsok szélessége 305 és 405 mm-re nő majd. Az autók 200 mm-rel szélesebbek lesznek, vagyis a jelenlegi 1800 mm helyett 2000 mm-es lesz egy-egy gép, ami azt is jelenti, hogy az első szárny ugyanennyivel lesz nagyobb. Hízik a hátsó szárny is, de csak félig: a 750 mm-es szélesség 950 mm-es lesz, a 950 mm-es magasság viszont 800 mm-re csökken. A maximális tömeget 20 kilogrammal megnövelték, ami 722 kg-os autót eredményezhet, plusz a gumik 5 kg-ja.

A most elfogadott változásokat április 30-án véglegesíthetik.

Ha nem szeretne lemaradni a legfrissebb Forma–1-es hírekről, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.