Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"13bff0f9-8350-4961-88cd-68bccb1a7226","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A magyar válogatott és az Union Berlin középpályása is beszállt a gyűjtésbe: 55 milliót dobtak össze a szurkolók, hogy kifizessék a klub NAV-tartozását.","shortLead":"A magyar válogatott és az Union Berlin középpályása is beszállt a gyűjtésbe: 55 milliót dobtak össze a szurkolók...","id":"20250102_szombathely-haladas-szurkolok-penzgyujtes-nav-tartozas-schafer-andras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13bff0f9-8350-4961-88cd-68bccb1a7226.jpg","index":0,"item":"0f220f37-9a33-43f1-8021-0dbc7cb603e4","keywords":null,"link":"/sport/20250102_szombathely-haladas-szurkolok-penzgyujtes-nav-tartozas-schafer-andras","timestamp":"2025. január. 02. 11:41","title":"Szektort neveznének el a Haladás stadionjában Schäfer Andrásról, aki 15 millióval segítette a klubot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df","c_author":"Domokos László","category":"gazdasag","description":"A beszerzési menedzserindex (bmi) szezonálisan kiigazított decemberi értéke 50,6 pont volt, kisebb a januári 52,2-nél, és a negyedik legalacsonyabb februári érték 1995 óta – adta hírül a Magyar Logisztikai, Beszerzés és Készletezési Társaság (MLBKT).","shortLead":"A beszerzési menedzserindex (bmi) szezonálisan kiigazított decemberi értéke 50,6 pont volt, kisebb a januári 52,2-nél...","id":"20250102_bmi-konjunktura-mblkt-feldolgozoipar-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df.jpg","index":0,"item":"d3815515-fc56-451f-9ba4-a8e115760a9f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250102_bmi-konjunktura-mblkt-feldolgozoipar-2025","timestamp":"2025. január. 02. 09:00","title":"Újabb erős jel érkezett arról, hogy aligha pattan fel gyorsan a magyar gazdaság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9784a896-90a2-4e21-a7c1-c059f29d4897","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A legendás zenész korábban még azt közölte, hogy bojkottálja a fesztivált, mivel az vállalati irányítás alá került.","shortLead":"A legendás zenész korábban még azt közölte, hogy bojkottálja a fesztivált, mivel az vállalati irányítás alá került.","id":"20250103_Neil-Young-glastonbury-fellepes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9784a896-90a2-4e21-a7c1-c059f29d4897.jpg","index":0,"item":"f98b000b-cca3-43bf-ae72-7aa249041078","keywords":null,"link":"/kultura/20250103_Neil-Young-glastonbury-fellepes","timestamp":"2025. január. 03. 16:51","title":"Neil Young mégis fellép a Glastonbury fesztiválon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1a910e1-43c8-45f8-b86c-3e0461f46b7d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hivatalos statisztika nincs arról, hányan lehetnek szökésben. Egy becslés szerint akár 4-500-an is. Őket az otthonokba vissza, ha három hónapig nem jönnek, már aligha fogják várni.","shortLead":"Hivatalos statisztika nincs arról, hányan lehetnek szökésben. Egy becslés szerint akár 4-500-an is. Őket az otthonokba...","id":"20250103_nepszava-gyermekvedelem-otthon-szokes-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1a910e1-43c8-45f8-b86c-3e0461f46b7d.jpg","index":0,"item":"a8b7c51c-de75-4781-abf2-97f0d29d2fc3","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_nepszava-gyermekvedelem-otthon-szokes-torveny","timestamp":"2025. január. 03. 08:09","title":"Törvényben rögzítették: három hónap szökés után a gyámhatóság új gyereket helyezhet a „tartósan távol lévő” helyére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cf19c83-465a-43c4-9d13-3b8002c4ec72","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A németek nem örültek túlzottan a <strong>látottaknak</strong>. ","shortLead":"A németek nem örültek túlzottan a <strong>látottaknak</strong>. ","id":"20250102_herbert-diess-vw-kinai-auto-nio-et9","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cf19c83-465a-43c4-9d13-3b8002c4ec72.jpg","index":0,"item":"7a58afe6-6082-4ee8-a6ef-c05525fef832","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_herbert-diess-vw-kinai-auto-nio-et9","timestamp":"2025. január. 02. 10:49","title":"Kínai autóról áradozik a Volkswagen elbocsátott vezére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"056a5183-9787-47b6-b63c-d0eae50ab355","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A koncessziós rendszer 2013-as bevezetése óta nem volt ilyen kevés dohánybolt, mint 2024-ben, a dohánybolt nélküli települések száma pedig megközelítette a 700-at.","shortLead":"A koncessziós rendszer 2013-as bevezetése óta nem volt ilyen kevés dohánybolt, mint 2024-ben, a dohánybolt nélküli...","id":"20250102_nemzeti-dohanyboltok-szama-csokken","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/056a5183-9787-47b6-b63c-d0eae50ab355.jpg","index":0,"item":"f3775477-f1c6-4c51-be4d-469543a5639a","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_nemzeti-dohanyboltok-szama-csokken","timestamp":"2025. január. 02. 07:26","title":"Egyre kevesebb a dohánybolt, több száz településen már nincs is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"606c08b0-2338-42ff-82e6-199ef7e219cf","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Háromszoros világbajnok ellenfele rekordját döntheti meg a 17 éves Luke Littler a darts-vb péntek esti döntőjében. 12 hónap alatt 12-szer mérkőztek meg Michael van Gerwennel, és mindketten hatszor győztek, így a döntő előtt a legfőbb kérdés az, kinek hoz szerencsét a 13-as szám.","shortLead":"Háromszoros világbajnok ellenfele rekordját döntheti meg a 17 éves Luke Littler a darts-vb péntek esti döntőjében. 12...","id":"20250103_luke-littler-michael-van-gerwen-darts-vilagbajnoksag-donto-rekord-sporttortenelem-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/606c08b0-2338-42ff-82e6-199ef7e219cf.jpg","index":0,"item":"ff49283a-f287-4548-af5d-fd877f47e225","keywords":null,"link":"/sport/20250103_luke-littler-michael-van-gerwen-darts-vilagbajnoksag-donto-rekord-sporttortenelem-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 14:36","title":"Szó szerint pelenkában kezdte, ma sporttörténelmet írhat a dartsos csodagyerek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c559aaa8-7ed6-456e-9b85-5f257766262c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Dél-koreai kutatók olyan szilárdtest-akkumulátort fejlesztettek, amely képes eloltani magát, ha véletlenül tűz ütne ki. Nem mellesleg: 1000 feltöltés és lemerítés után majdnem 20 százalékkal nagyobb marad a kapacitása, mint a mostani akkumulátoroké.","shortLead":"Dél-koreai kutatók olyan szilárdtest-akkumulátort fejlesztettek, amely képes eloltani magát, ha véletlenül tűz ütne ki...","id":"20250102_szilardtest-akkumulator-kapacitas-elektromos-aram-tarolasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c559aaa8-7ed6-456e-9b85-5f257766262c.jpg","index":0,"item":"e253553e-bb79-4b55-9c24-cf814473b9e8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_szilardtest-akkumulator-kapacitas-elektromos-aram-tarolasa","timestamp":"2025. január. 02. 11:03","title":"Újfajta akkumulátor kerülhet a mobiljába, tovább bírja, és kevésbé lesz tűzveszélyes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lassan százféle szabadidő-autót lehet kapni nálunk is, ha minden változatot beleszámolunk. Ilyen elképesztő tolongásban új szereplőként érdemes lehet olyan értékek felé fordulni, melyeket mindenki ismer. Mit szólna például egy új Golfhoz, csak gólyalábon?
40 éve piacon lévő etalon autóként a Golf egyelőre megingathatatlan bástya a Volkswagennél. Évről-évre nyeri az abszolút eladási számokban mért versenyt Európában, csaknem 500 ezer darabos értékesítéssel. Viszont azzal, hogy lassan minden harmadik gazdát találó autó valamiféle SUV, a cégnek egyértelműen lépnie kell ebbe az irányba is.
A helyzet tehát elég világos, a megoldást kell úgy kitalálni, hogy mindenkinek jó legyen, nehogy a Golfot kannibalizálja az újdonság. Megszületett hát a Volkswagen T-Roc, a kicsit megemelt, járdajáró Golf, amelynek olyan új ellenfelek közt kell maradandót alkotnia, mint az ebben a méretben Európában favorit Renault Captur és a legfrissebb nemzedék: a Skoda Karoq, Opel Crossland X, KIA Stonic, Hyundai Kona.
Képgaléria.
D.P.
A T-Roc nemzetközi bemutatóján ott is voltunk még tavaly novemberben és ahogyan ilyenkor szokás, a premieren csupa csilli-villi kéttónusú fényezésű, összkerékhajtású, duplakuplungos váltójú, nagyhifis, navis, kényelmi extrás, csúcsautókkal lehetett ismerkedni, amelyek valahogy mindig azt adják ki, hogy nagyon rendben vannak a német márka termékei. Sőt, ez a T-Roc még csak nem is néz ki unalmasan.
Ezzel szemben most az itthoni tesztre végre egy igazán felhasználói autónak tekinthető szürke színű, elsőkerék-hajtású, navi nélküli, mechanikus vezérlésű klímás, monokróm kijelzős, kulcsos indítású, szövetkárpitos, manuális váltós (!) autó volt beállítva – aminek kifejezetten örül a magunkfajta, hogy életszerű autót is ki mer adni az importőr, amilyenek ténylegesen az utcán lesznek. Az egyetlen komolyabb összetevő az 1.5 literes – hengerlekapcsolós üzemmódot is tudó – 150 lovas benzinmotor volt. Az igazi az egyliteres, háromhengeres lett volna, de hát minden fapados kívánság mégsem teljesülhet. Persze a fapad túlzás, mert azért LED-es hátsólámpák, sávtartó asszisztens, start&stop, és esőérzékelős ablaktörlő azért ott voltak az autón.
Magas lóról
Az biztos, hogy a T-Roc és más SUV előnye – legyen bármilyen felszereltségű is – akármelyik Golffal szemben azonnal érvényesül. Jó egy kicsit feljebb ülni a többiekhez képest. (Legalábbis, amíg nem mindenki más is SUV-ban ül.) Ráadásul objektíve is messzebbre látni magasabbról és a közlekedési infrastruktúra többi eleme is jobban átlátható, ha kicsit magasabban ülünk. A kényelem – minthogy beülni egy autóba, igenis jobb felfelé lépve, vagy a vacak utakon átküzdeni magunkat – szintén szerencsésebb egy ilyen felépítménnyel. Szóval valahol érthető , miért kedveltek ezek az autók. Kényelmesek, jól néznek ki és valamennyire még masszívnak is tűnnek még az igazán félelmetes, benga BMW-kel, Audikkal szemben is.
D.P.
Pedig nem nagyok ezek az autók, a VW kisdínója is alig 4,3 méter, egy hajszállal nagyobb a Golfnál (4,26 m). Ebben persze semmi meglepő nincs, hiszen ugyanarra a platformra épülnek – ahogy az Audi A3-astól a Skoda Octavián át a Seat Leonig, vagy akár a VW Passatig több típus is. A kabintér széltében-hosszában is kényelmes, a hátsó helytér úgyszintén. A 3:2 arányban dönthető hátsó üléstámla mögött kategóriaátlagot meghaladó méretű csomagtartó található, ahol 445 liternyi csomagnak van hely. A csomagtérajtó mintha páncélból lenne, olyan súlya van, amit azért is éreztünk, mert nem motoros.
Jelentés az utas- és motortérből
Az általunk meghajtott T-Roc “cicomátlanságát” mutatja még a szimpla, (titán)fekete-szürke műszerfal, melyekhez hozzá színben passzoló ülések járnak. (Esetükben szó sincs elektromos állításról, viszont nagyon komfortosak, jól tartanak és fokozatmentesen állítható a háttámla, ami jó pont.) Viszont a középkonzolon már ebben a konfigurációban is a feláras fejegység volt, 8 colos képátlóval, ami a mai elvárásoknak megfelelően az Android Autóval és Apple CarPlay rendszerével is együttműködik. Kétségkívül sokat dob egy ilyen autó összképén. A kezünk közelítésére előbújó ikonokkal reagáló érintőpaneles képernyő a mai napig remek darab, pedig ez sem mai találmány már. Minő véletlen: éppen a 7-es Golfban mutatkozott be, lassan 5 éve.
D.P.
A motortérben is, mintegy az arany középutat választva, a hengerlekapcsolós 1.5 literes négyhengeres 150 lóerős változata dolgozott – vagyis olyan motor, amely bizonyos üzemállapotoknál úgy spórol, hogy a négyből két hengert lekapcsol. Egyhetes tapasztalat alapján remek fejlesztés, szinte néma, minden tartományban kellően nyomatékos is. Kissé talán sokat fogyasztott a 9 literrel, de sokat is hajtottuk erőltetett tempóban.
Divatfelár nélkül
A futóműhangolásban nem szokott hibázni a Volkswagen és ez T-Roc-nál is említésre érdemes. Csak összehasonlításként: az új Dacia Duster futóműve sem rossz elsőre – abból egy 5,5 millió forintos példány járt nálunk –, de amíg a Duster egy keresztbordán, kanyarban simán elugrik picit a hátsójával, a T-Roc nem. Pedig a Dusternek még puhábbnak is tűnik futóműve, mint a T-Roc-é. Bizony, nem egyszerű mesterség a futóműhangolás, pedig fontos jól csinálni: sokat hozzátesz végeredményben, hogy egy autót mennyire fogunk – minden szempontból – minőséginek érezni.
D.P.
Ami egy ilyen T-Roc árát illeti, még így, “fapadosan” sem feltétlen olcsó. Az általunk tesztelt autóra például 6,1 millió forint az importőr ajánlati ára. Nem kevés, ugyanakkor igencsak piacképesnek tűnik, ha csak a normál Golfok árai közt böngészgetünk is. Egyelőre úgy tűnik, a T-Roc-kal kacérkodókkal még a divatosságfaktort sem fizettetik meg a bevezetési időszakban.