szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szezon végéig marad, aztán elköszön a McLarentől és a Forma–1-től is.

Minden idők egyik legjobb autóversenyzőjének tartják, az elmúlt öt évben mégsem sikerült egyetlen F1-es futamot sem nyernie, és több mint tíz év eltelt azóta, hogy világbajnok lett. 37 évesen, egy szebb napokat látott, de ma már csak vergődő csapat, a Mclaren versenyzőjeként valahol érthető, hogy inkább a visszavonulás mellett döntött.

Fernando Alonso tehetségéhez mérten csalódásként is lehet értékelni a karrierjét, a kétszeres spanyol világbajnok mégis elérte, hogy a nyerésre képtelen autókban versenyezve is többre tartsák, mint bármikor korábban. Alonso karrierjének természetesen van egy olyan olvasata, amely szerint hatalmas sikereket ért el, végül is ott van a neve mellett két világbajnoki cím, 32 futamgyőzelem és rengeteg dobogós hely. A sportág két legfontosabb és legpatinásabb csapatával, a Ferrarival és a McLarennel is versenyzett, elképesztő pénzeket vitt haza, és hatalmas rajongói tömegeket mozgat meg. Ha viszont ezeket az eredményeket Alonso képességeivel hasonlítjuk össze, ez a siker már kevésnek tűnik. 

Fernando Alonso presztízse az értékelhetetlen helyezések ellenére azért is ilyen izmos, mert jól dekódolható minden gesztusából, hogy hajtja a bizonyítani és nyerni akarás. Úgy tűnik, az F1-ben ez most elfogyott.

Fernando Alonso egyike annak a kevés versenyzőnek, aki úgy lett világbajnok, hogy a címhez Michael Schumachert kellett legyőznie. Most még csak esélye sincs arra, hogy versenybe szálljon azokkal, akikhez jelenleg mindenki méri magát, egy Lewis Hamiltonnal vagy egy Sebastian Vettellel.

A kétszeres F1-es világbajnok a versenyzést nem hagyja abba, az Indy Car sorozatban folytatja.

via GIPHY

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Vándor Éva Autó

Miért ekkora király még mindig Fernando Alonso?

Fernando Alonso tehetségéhez mérten csalódás a karrierje, a kétszeres spanyol világbajnok mégis elérte, hogy a nyerésre képtelen autókban versenyezve többre tartsák, mint bármikor korábban.