szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Egyre több van belőlük az utcákon, ami egyre több balesetet is jelent.

Az elektromos rollerek elterjedése az európai városokban egyre nagyobb problémát jelent a közlekedésbiztonság szempontjából. A European Transport Safety Council (ETSC) legfrissebb tanulmánya szerint, amelyről a Totalcar számolt be, átfogó szabályozásra lenne szükség, amely érinti a rollerek műszaki jellemzőit és a használóikra vonatkozó előírásokat is. A szakértők javaslatai között szerepel a 20 km/h maximális sebességkorlátozás, valamint a maximális gyorsulás és a fékerő minimális követelményeinek meghatározása. Emellett 16 éves korhatár bevezetését, a bukósisak kötelező viselését, valamint az alkohol- és drogfogyasztás teljes tiltását is szorgalmazzák a rollerezők körében, hasonlóan az autós közlekedés szabályaihoz.

Hiába kötelező sokaknak és drága a bírság, alig van érdeklődés a rolleres biztosításra

A közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértésének minősül, ha nincs biztosítás a rolleren, amelyikre kötelező lenne.

Az ETSC statisztikai adatai szerint 2022-ben 119 halálos baleset történt motorizált mikromobilitási eszközökkel, amelyek jelentős része elektromos rollerekkel kapcsolatos. A balesetek nagy hányada esésből adódik, így gyakran nem kerül rendőrségi nyilvántartásba, de a halálos esetek között kiemelt szerepet játszik az ittas vezetés.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!