szerző:
Farkas Zsolt
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az érkező weboldalaknak (landing page-ek) attól függetlenül, hogy milyen kampányt támogatnak – vásárlásösztönzés, e-mail-feliratkozás, vagy éppen egy kérdőív kitöltése – rendelkezniük kell az alábbi fontos elemekkel, különben elenyészően fogják csak meglátogatni weboldalát.

1. Gyorsaság

Kutatások bizonyítják, hogy az online felhasználók 47 százaléka elvárja, hogy egy weboldal 2 másodpercen belül betöltődjön. Minden másodperc késés 16 százalékos lemorzsolódást okoz a felhasználók összlétszámához viszonyítva. Napjainkban egy átlagos weboldal jó, ha 6-8 másodperc alatt betöltődik. Sőt, a felhasználók 79 százaléka úgy nyilatkozik, hogy nem szívesen megy vissza egy olyan oldalra, ahol negatív tapasztalata volt már egyszer. A Kissmetrics elemzése alapján ha egy oldal 10 másodpercig tölt, akkor körülbelül az oda érkező forgalom 40 százaléka garantáltan lemorzsolódik. Vagyis ami forgalmat kemény munkával odavittünk, annak a 40 százaléka már nem is látja az üzenetet, ami az érkező oldalon van, mivel nem várja meg mire betöltődik. Ennek mérését ön is ellenőrizni tudja, például a Google PageSpeed Insight-tal. Ide kattintva megtudhatja, hogy miért is fontos egy landing page.

2. USP

Ha elég gyorsan betöltött az oldal, akkor nagy esély van rá, hogy a hirdetésekből jövő forgalom szinte teljes egésze szembetalálja magát a landing oldallal. Itt jön a következő roppant nehéz lépés, mégpedig az, hogy ott tartsa az oldaladon a felhasználót és elérje, hogy végigolvassa azt, amit elé tett. Betartva a marketingpszichológia szabályait az oldal szövegezése a következő részekre épül.

Az első és legfontosabb a főcím (main headline), melyet elsőként pillant meg a felhasználó. Ennek az a célja, hogy felkeltse az érdeklődést és tovább olvastassa a látogatót (hook). A hossza ne legyen több mint 5-7 szó. Aztán következik az alcím (sub headline), mely egy rövidebb magyarázata a főcímnek. Ez biztosítja azt, hogy a főcím ütős és meghökkentő lehessen. Aztán ezek után következhet a kifejtése a terméknek/szolgáltatásnak (bullet points). Az oldal közepén továbbá érdemes elhelyezni egy úgynevezett megerősítő állítást (reinforcement statement), mely hasonló méretű, mint a főcím, de ugyancsak a termék előnyeiről szól.

Végül érdemes az oldal aljára tenni egy záró állítást (closing argument), melynek célja, hogy ha a felhasználó az oldal aljára ér, még egyszer megerősítsük a termék/szolgáltatás főbb előnyeiről. Ezt az egészet összefoglaló nevén USP-nek mondjuk (Unique Selling Proposition). Ha a felhasználó csak végiggörget az oldaladon, akkor ezeket az üzeneteket fogja elsőre meglátni a szeme, így ezeknek érdemes olyat választani, ami “üt”.

3. CTA (call-to-action)

Ha az oldalad gyors és a USP is a helyén van, akkor annyit sikerült elérni jó esetben, hogy a felhasználó nem pattant le az első másodpercben az oldaladról, és végiggörgette az oldalt. Ez egy jó kezdet, de még közel sincs vége. Ha nem tudja megfelelő módon aktiválni a felhasználót, akkor hiába volt az egész, el fog menni. Rá 10 percre pedig már nem is fog emlékezni, hogy az oldaladon járt, mivel rengeteg hatás és üzenet éri a felhasználót minden percben a neten. A következő lépés tehát a megfelelő “Call-to-action (CTA)” gombok elhelyezése az oldalon. Ezeknek mindenképpen érdemes kontrasztosnak és kiemelkedőnek lenni a többi tartalmadhoz képest.

Nagyon fontos, hogy 1 oldalon egyszerre csak 1 dolgot kérjünk a felhasználótól. Sokkal kisebb lesz az esély arra, hogy feliratkozzon a hírleveledre, ha mellette még azt is kéri, hogy lájkolja a Facebook-oldalát és iratkozzon fel a Youtube-csatornájára. Ez a gomb lehet önállóan az oldaladon, vagy lehet egy "form"-nak a része. Ez biztosítja azt, hogy a konverziós céljai megvalósuljanak az oldaladon. Természetesen az is számít, hogy az adott gombra mit ír.

4. Social proof

Ha az oldal gyors, a szövegek figyelemfelkeltőek és van megfelelő aktiválást elősegítő üzenet, akkor jó úton jár. Viszont a felhasználók egy részénél felmerül a kérdés, hogy megbízhat-e a termékbe, szolgáltatásban. Ezt többféle módon lehet orvosolni. Például ha az egy “social proof”-ot és/vagy “testimonialt” vet be: ezek lehetnek elégedett vásárlói vélemények, lehetnek nagyobb cégek vezetőinek, ismert embereknek az ajánlásai, vagy éppen odaírhatja, hogy mennyi elégedett vásárlója van már.

5. Vizuál

Egy landing oldalt, ha igazán ütősen akar elkészíteni, akkor ne felejtsen el képeket és rövid, de tartalmas videót használni. Egy kép többet mond száz szónál. Természetesen nem mindegy, hogy milyen képeket használ, mivel a különböző képek által generált konverziók arányai között jelentős eltérés lehet. Ez pedig átnyúlik a marketing pszichológia rendkívül érdekes területére, melyről a linkre kattintva olvashattok kicsit más megközelítésben.

Természetesen további számos trükk és taktika létezik, melyektől még jobb lesz 1-1 érkező weboldal, de ezek a legfontosabb részei.

A cikk eredetileg a Startup Marketing Akadémia blogján jelent meg. 

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!