szerző:

Bár az uniós csalásellenes hivatal vizsgálja Orbán Viktor vejének volt cégénél az őt cégvezetőként érintő időszakot, a Magyar Távirati Iroda nem volt hajlandó lehozni egy ezt érintő MSZP-s sajtóközleményt, arra hivatkozva, hogy Tiborcz István nem közszereplő.

Az MTI megtagadta annak a sajtóközleménynek a kiadását, amelyet a Magyar Szocialista Párt alelnöke és frakcióvezető-helyettese, Lukács Zoltán próbált közzétenni azzal összefüggésben, hogy Tiborcz István cégének ügyében az Európai Unió csalásellenes szervezete, az OLAF folytat nyomozást. Erről maga Lukács számolt be a 168 Órának.

Ahogyan arról ebben a cikkben olvashat, a Tiborcz-cég, vagyis az Elios Innovatív (korábbi nevén E-OS Innovatív) ellenfél nélkül tízmilliárdos nagyságrendben nyerte a közvilágításra kiírt közbeszerzéseket. Igaz ugyan, hogy Tiborcz István (aki Orbán Viktor veje) idén tavasszal kiszállt a cégéből, de az OLAF által vizsgált 2014-es időszakban még bőven ő vezette a céget.

©

Lukács azért adott ki sajtóközleményt, hogy abban az MSZP nevében követelje a Tiborcz elleni vagyonosodási vizsgálatot, de az MTI arra hivatkozva tagadta meg a közlemény kiadását, hogy az „nem járhat mások személyhez fűződő jogainak sérelmével, különös tekintettel a közszereplőnek nem minősülő személyek személyiségi jogaira, illetve nem vonatkozhat természetes személyre, kivéve a személyében érintett reagálását”. Lukács szerint természetesen az, hogy az OLAF uniós közpénzek elköltését vizsgálja, az közügy, és az ügyben érintett Tiborcz István is közszereplőnek minősül, ezért az MTI eljárását ezért cenzúrázásnak tartja. 

Az MTI pontosan ugyanezzel a magyarázattal állt elő akkor, amikor Orbán Ráhel, a miniszterelnök lánya és férje, Tiborcz István hétmillió forintért vásároltak festményeket a Kieselbach-aukción. Akkor is a szocialisták szerettek volna sajtóközleményt közzétenni, amelyben a miniszterelnök vejének költekezését bírálják, de a távirati iroda szerint Tiborcz már ekkor sem volt közszereplő.