szerző:
hvg.hu/benke

A hazai buszok vásárlását előíró kormányhatározat csak egyvalamivel nem foglalkozik.

A kormány „a hazai buszgyártás további erősítése érdekében” a helyi autóbuszos személyszállítási közszolgáltatást ellátó önkormányzatokra és buszos cégeikre is kiterjeszti azt az adatszolgáltatási kötelezettséget, amely eddig csak a regionális közlekedési központokra és a Volánbusz Zrt.-re, tehát a távolsági közlekedési cégekre vonatkozott.

A tájékoztatást a 2016-ban létrehozott Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság kapja meg, amelynek feladata „az autóbusz-beszerzések iparpolitikai céloknak megfelelő előkészítésének előmozdítása, a beszerzési szempontok egységesítése és a magyar autóbuszipar fejlődésének elősegítése”. Ezt a testületet a nemzetgazdasági miniszter vezeti, tagja néhány államtitkár és Budapest főpolgármestere.

A kedden közzétett kormányhatározat azzal nem foglalkozik, hogy létezik-e kellő számú és minőségű magyar gyártmányú autóbusz, de emlékezetes, hogy éppen Budapesten, a metrópótlással kapcsolatban voltak nézeteltérések a kormány és a főváros között arról, honnan szerezzenek be vagy béreljenek autóbuszokat.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!