szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jól halad a Lázár János szülővárosa és a csongrádi megyeszékhely közötti tramtrain vonal építése.

Épül a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tramtrain vonal. A két település között naponta ingázó 6-8 ezer embert kiszolgáló beruházás költsége jelenleg 73-75 milliárd forintnál jár – ebből mintegy 22 milliárd forintot uniós, 50 milliárdot hazai forrás fedez.

Ez az összeg tartalmazza Hódmezővásárhelyen egy 3,3 kilométeres egyvágányú városi villamosvonal kiépítését, amely a Népkert megállónál ágazik le a vasútvonalról, a Szeged–Békéscsaba-vasútvonal felújítását, az új járművek vételárát, illetve Szegeden a Rókus vasútállomás és az 1-es villamos végállomása közötti átkötést. A vasútvillamos innen a szegedi 1-es és 2-es villamosok pályáját használja majd a Nagyállomásig.

Vágányfeketető géplánc Hódmezővásárhely és Kopáncs között
MTI/Máthé Zoltán
A felszedett vasúti pálya Kopáncs állomáson
MTI/Máthé Zoltán
Készül az új pálya ágyazata Kopáncs közelében
MTI/Máthé Zoltán
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

Tízpercenként járna csúcsidőben tramtrain Szeged és Vásárhely között

Egyre több részlet derül ki a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő villamosvasút terveiből. 2020-ra építenék ki a vonalat, a teljes beruházás költségét 20 milliárd forintra becsülik. Vásárhelyen hat megállója lenne a tramtrainnek, amelyre a két város között Algyőnél is fel lehetne szállni. A teljes menetidőt 45 percre tervezik – derült ki egy közmeghallgatáson Hódmezővásárhelyen.