szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A két csongrádi város összekötésére majdnem 25 milliárdot szánnak uniós forrásból.

Megjelent a Szeged és Hódmezővásárhely közötti, a vasút és a villamost kombináló úgynevezett tramtrain megvalósításáról szóló tender. Az uniós közbeszerzési értesítőben olvasható kiírás szerint a feladat Hódmezővásárhelyen egy 3,3 kilométeres egyvágányú városi villamosvonal megépítése, amely a Népkert megállónál ágazik le a vasútvonaltól. A vonal másik vége Szegeden lesz, ahol az egyes villamos a Rókus vasútállomásnál csatlakozik a vasútvonalra. Itt csak a felsővezetéket kell megépíteni, míg a többi szakaszon a pályát, a megállókat és a csomópontokat is a jövőbeli nyertes dolga lesz kialakítani.

Mint az iho.hu felhívja a figyelmet, a beruházásnál nem megengedett a megbontás, az összetett feladatot egy győztesnek kell végrehajtani. Ezért a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. felel, a pénzt pedig száz százalékban uniós forrásból teremtik elő.

Nem is keveset: a tramtrainre a kiírás szerint 13,25 milliárd forintot szánnak, ezenkívül további 10 milliárdot költenének nyolc jármű beszerzésére.

A tramtrain az egy évvel ezelőtt közölt tervek szerint 2020-ra valósulna meg, utána pedig tízpercenként járna és a két város között Algyőnél is megállna.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!