szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Hiába pátyolgatta az állam az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-t, a cég képtelen volt időre teljesíteni megrendeléseit, és most csőd fenyegeti.

Egy autóbuszgyár hullhat hamarosan Mészáros Lőrinc ölébe, ezúttal azonban nem biztos, hogy örülni fog neki. Az üzletember érdekeltségébe tartozó bank, az MKB hitelezett ugyanis 5,9 milliárd forintot a budapesti metrópotló buszok beszerzésére kiírt, végül politikai és üzleti csetepaték során elvérzett BKV-tender vesztesének, az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-nek. És egyre nagyobb a veszélye annak, hogy az Ikarus Egyedi nem tudja törleszteni a hitelt, így a bank rákényszerülhet a cég ingóságaira kivetett jelzálogjog érvényesítésére. Az Ikarus Egyedi ugyanis a tavaly augusztusi határidőre nem tudott leszállítani a Volánbusz által megrendelt 180 csuklós buszok közül egyetlen darabot sem.

Pedig éppen ez a megrendelés volt az állami mentőöv a BKV-tender elvesztése után. Sőt, nem is az egyetlen támogatás: amikor már nem lehetett titkolni, hogy a nyeregbe segített buszgyártó nem tudott mit kezdeni az állami segítséggel, sebtében miniszteri rendelettel igyekeztek kitolni a határidőt idén áprilisra. Az első buszokat azonban az átadás után vissza kellett vinni a gyártó telepére, június közepéig pedig mindössze 9 darab, Modulo márkanevű csuklóst szállítottak le.

Néhány hete még úgy tűnt, hogy az autóbuszgyártó tulajdonosa, a volt felcsúti polgármesterrel névrokonságban álló Mészáros Csaba jól számolt: kormányzati berkekben azt fontolgatták, hogy a csőd szélére navigált társaságot kihúzzák a bajból. A HVG információi szerint azonban az újabb mentőakció lekerült a napirendről, az Ikarus Egyedi június közepén tartott taggyűlése pedig úgy döntött: csődöt jelent.

Az Ikarus Egyedi szövevényes történetéről a HVG legfrissebb számában olvashat.

HVG
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!