Ultrakönnyű felépítményű villanybuszt dobna piacra a magyar Credobus
Az első prototípus példány már elkészült.
Az első prototípus példány már elkészült.
Tévhit, hogy az állam nem segíti a hazai buszgyártó vállalkozásokat, de valami nagyon el van rontva ebben, amit a gyártók örömmel kihasználnak, miközben korszerű autóbuszokat nem tudnak produkálni. Borzasztó messze kerültünk attól, hogy újra „buszgyártó nagyhatalom” legyünk.
Az egykori magyar sikereket sokan ismételnék meg.
A dízelmotorral szerelt és hibridhajtású Volvók karrierje nem tartott sokáig a budapesti utakon.
Az elektromosbusz-technológia készen áll a városi közösségi közlekedési feladatok ellátására, az infrastruktúra és az üzemeltetők már kevésbé – véli Kossa György, a debreceni ITK Holding elnök-vezérigazgatója. Interjú.
A Mercedes-Benz eCitaro buszával indul a kormány zöldbusz-programja Debrecenben, amelytől a hazai buszgyártás felvirágoztatását is várják. A típust a BKV már 2019 nyarán kipróbálta.
A végén már harmadáron kínálta a magyar buszgyártás bástyájának szánt, kínos körülmények közt csődbe ment Ikarus Egyedi félkész csuklós buszait a felszámoló. A járművek konstrukciója ugyan hagy kívánnivalót maga után, a BKV mégis megvenné a csomagot, de még a leértékelt árura sincs pénze.
Az innovációs miniszter rálicitált Gulyás Gergely egy hónappal korábbi 3000 magyar gyártású elektromos buszos ígéretére. De az előtt is több ezer új magyar buszt ígértek már.
A legendás busz a felvételek tanúsága szerint egészen jó állapotnak örvend a távoli Teheránban.
Ez az új típus a sok helyen már használt Credo busz egy új változata.
A költség 500 milliárd forintra tehető.
Ezt Gulyás Gergely jelentette be a kormányinfón. Azt mondta, a kormány döntött is a finanszírozásról.
Újra nagy ígéreteket kaptunk a magyarországi buszgyártásról, de a munkaerőhiány még komoly problémákat okozhat.
Láthatóan nagy tervek vannak a magyar buszgyártást egyenesbe hozni, amelybe már beszállt a Mol is. Lassan minden adott ahhoz, hogy magyar gyártmányú buszokat lássunk az utakon.
A ritkánál is ritkább magyar autóbusz sokáig eltűntnek volt nyilvánítva, most azonban életjelet adott magáról.
A Népszava úgy tudja, az Ikarus Egyedivel való szerződésének bedőlése után a BKV újraindítja korábbi buszösszeszerelő üzemét, amellyel évente néhány tucat új buszt tudna gyártani.
Korábban a BKV jelentette be, hogy szerződést bont a kormány által kedden stratégiailag kiemelt jelentőségűvé minősített céggel, amely 180 busz helyett csupán tízet szállított le.
Egy kínos történet vége: a buszok nem készültek el időre, minőségi kifogásokat is megfogalmaztak azokkal kapcsolatban a szakemberek, és végül új buszok nélkül marad egyelőre Budapest, pedig nagyon kellenének a járművek.