Ennyi még nem volt, még az új módszertan 2018-as bevezetése óta sem.
hvg.hu
„A világ összetettebb, mint ahogy egy-két kiragadott adat, vagy rendkívüli hír alapján látszik” – írta a Facebookon Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója ahhoz a posztjához, amelyben a – képes formában – bemutatta az állami cégcsoport éves riportját. A riportból, melyet a 444 szúrt ki, alig-alig lehet olyan adatot bemutatni, amely ne a vasúttársaság elképesztő pontatlanságáról árulkodna még annak ellenére is, hogy Hegyi szerint egész jól teljesítettek.
Annak ellenére tartja, hogy jól teljesítettek, hogy az általa közzétett riportból derül ki:
nagyjából 3,6 millió percet késtek járataik, ami közel hét évnek felel meg.
A riportban viszont azt sem felejtik el a riasztó szám mellé tenni, hogy ez az összes menetidőhöz viszonyítva csupán 3,8 százalék. Ráadásul mindezt úgy sikerült összehozni, hogy egy olyan, 2018-ban debütált módszerrel számítják a késéseket, mely szerint egy késés csupán hat perctől számít késésnek.
Az új mérési modell bevezetésekor, 2018-ban 2,54 százalékon volt a mérés, ez egészen 2020-ig javult 1,95 százalékig. Azóta viszont folyamatosan növekszik, a tavalyi az eddig mért legrosszabb adat.
Azért van olyan ábra, amelyről kicsit pontosabb adatok is kiderülnek:
Éves riport
Hegyi Zsolt/Facebook
Arról viszont Hegyi nem tett közzé semmit, hogy melyek a késésekkel legerőteljesebben sújtott vonalak. Csak arról, hogy hol a legpontosabbak:
Tíz vállalással indította el Lázár János az évet: a miniszter bejelentette, hogy júniustól 20 percnél nagyobb késés után visszajár a jegyár fele, buszos rásegítéssel készülnek a nyári főszezonra, és mellékesen azt is elmondta, hogy decemberben a GYSEV-ben még nagyobb tulajdonrészt szerzett a magyar állam, úgyhogy több dunántúli megye teljes hálózatát átadják.
A New York-i Közkönyvtár kiállítása bemutatja, hogyan vált egy nagyváros lapja nemzetközi tényezővé. A magazin egy évszázad alatt öt főszerkesztőt fogyasztott el, Adam Gopnik, a lap főmunkatársa néggyel is dolgozott.