szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szinte ugyanannyiba kerül a 3-as metrókocsik felújítása, mintha újat vettünk volna. Ráadásul még légkondi sem lesz rajtuk, és tűz esetén átjárhatók sem lesznek. Lázár János szerint a felelősség a fővárost terheli. A főváros viszont korábban új szerelvények vásárlását javasolta a kormánynak.

Úgy tűnik, ahogy vége lesz a nyárnak és az uborkaszezonnak, úgy kezdődik újra a Lázár-Tarlós-csörte a fővárosi közlekedés körül. A hvg.hu a 3-as metrókocsik felújításáról kérdezte Lázár Jánost: a szerződés aláírása után ugyanis kiderült, hogy egyáltalán nem olcsóbb a felújítás, min az új kocsik beszerzése, illetve a felújított szerelvények elég "fapadosak" lesznek.

Lázár János erre úgy reagált, hogy a kormány tulajdonképpen csak a költségekre vállalta a garanciát, a főváros döntött arról, hogy mi legyen a 3-as metrókocsik sorsa. "A felelősség a fővárost terheli" - mondta.

A teljes választ itt nézheti meg:

A kormány és a főváros nem először dobálja egymás között a labdát ebben az ügyben, ám úgy tűnik, Lázár János elfelejti, hogy eredetileg mit javasolt a Fővárosi Önkormányzat. Egy birtokunkban került 2014 januári levél szerint Tarlós István több minisztériumnak (NGM, NFM, Miniszterelnökség) is leírta a 3-as metró állapotát. Ebben többek között szerepel, hogy a főpolgármester szerint a 25 és 38 éves kocsik felújítása ugyan életképes és műszakilag megvalósítható alternatíva lehet. "Azonban műszakilag és a hosszú távú gazdaságosság szempontjából új járművek beszerzése javasolt, Budapest főpolgármestereként is ezt támogatom." A levélben az is áll, amennyiben a kormány az ehhez szükséges uniós forrsáokat nem tudja biztosítani, úgy a meglévő járműpark felújítása nélkülözhetetlen.

A kormány végül egy augusztus 19-i kormányhatározatban a felújítást támogatta a fővárosi tervek közül.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!