szerző:
hvg.hu

Nem a Közgép konzorciuma építheti az M4-es autópályát a román határig, pedig 25 milliárddal olcsóbb árat ígért, mint a pályázat nyertese.

Hiába ígért a Közgép és olasz társa milliárdokkal olcsóbb munkát, nem ők építhetik az M4-es autópálya újabb szakaszát. A Közbeszerzési Döntőbizottság nemrég hozott döntést a tender ügyében - vette észre a Dehir.

Az autópálya építésére a Közgép az olasz Itinera SPA-val közösen adott be pályázatot, ebben 25 milliárd forinttal olcsóbb munkát kínáltak, mint a versenytársaik. Csakhogy az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt. úgy döntött, hogy ennyi pénzből nem is lehet kihozni a munkát, ezért érvénytelennek minősítették az ajánlatot. Így a Hódút, a Duna Aszfalt és az A-Híd nyerte el a munkát, nettó 83 milliárd forintért. A vesztes fél azonban megtámadta a döntést – de a döntőbizottság a NIF javára döntött.

Így már nincs akadálya annak, hogy a NIF szerződést kössön a pályázat győzteseivel. A Közgép ugyan bírósághoz fordulhat, de a szerződéskötéssel nem kell ezt megvárni, csak később akadhat meg a folyamat, ha a bíróság mégis a mostani vesztesek javára ítélne.

A tender tétje az volt, hogy ki építheti meg az M4-es autópálya hajdú-bihari szakaszának hosszabb részét. Az autópálya az M35-öst kötné össze az országhatárral, összesen közel 30 kilométeren. Ennek a hosszabb, 26,5 kilométeres szakaszáért folyt a harc.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!