szerző:
Lukács Andrea
Tetszett a cikk?

Volt némi konkurenciája a X-faktor negyedik széria kezdőrúgásának, de tökéletesen kitöltötték a szombat estéjét azoknak, akiknek szemét nem homályosították el az örömkönnyek Orbán Ráhel boldogító igenje hallatán. A vérfrissítés jót tett a tehetségkutatónak, aminek voltak hátborzongató és libabőrözős pillanatai egyaránt.

Az a baj, hogy nem Krasznai Tünde fogja megnyerni az idei X-faktort. Meg az is, hogy a bulvárlapok majd azzal adják el a következő napokban, hogy a pornós Tünde szeretné nagyban csinálni – ezt találta ugyanis mondani a 25 éves felnőttfilmes múltját is pedzegető nő, amikor megkérdezte tőle a zsűri, hogy miért jött a tehetségkutatóba.

Meg az sem olyan jó, hogy ilyen kvalitású – egyéniségben és különlegességben – énekesnőnek egy kommersz tévéműsorba kell mennie, és nem mondjuk a Central Park egyik sarkában énekelve fedezi fel a Sony BMG igazgatója a reggeli kocogás közben, hogy aztán felkínáljon neki egy lemezszerződést, mert akkor lenne végre egy magyar zenész Mandokin kívül, akit ismer a világ. Így – a Blikk-olvasókon kívül – legfeljebb egy hagymahéjfesztivál közönsége fogja hallgatni pár hónap múlva, miután kiesik, és a promós időszak is véget ér, amit a szerződés alapján kötelezően végig kell majd hakniznia a Janis Joplin-fizimiskájú Krasznainak, aki túl alternatív és még nő is. Ez pedig eddig nem volt nyerő a  magyar X-faktor-történelemben.

Félreértés ne essék, az X-faktor még így is egy ízig-vérig profi, a készítők nagyobbat nem is tudtak volna durrantani, mint hogy Alföldit beveszi a show-ba – amit a hvg.hu már januárban más formában, de megjósolt. A volt nemzetis Malek utódjának tekinthető, és kétségtelen, hogy túl fogja nőni a tengerentúli holvoltholnemvolt sikerembert, és a vérprofesszionalizmust képviseli majd az ítélkezők között.

Ahogy a leváltott Keresztes Ildikó, az ügyeletes díva, Tóth Gabi is tökéletes bizonyíték arra, hogy Magyarországon a zenész karrierje nem egy lépcsőhöz hasonlítható, hanem leginkább egy libikókához: könnyen lehet nálunk a versenyzőből sorsokat eldöntő ítész, a zsűritag pedig gondolkodás nélkül beállhat  versenyezni Byealex mellé, mert másképp biztosan nem lesz megrendelése miután véget ért a jólfizető kertévés megbízása.

Szikora Robi nem annyira említésre méltó, mint volt anno Nagy Feró, a csikidám-király kissé erőtlen a nemzet csótánya mellett. Az egyetlen állandó elem, Geszti Péter viszont a rossz szóvicceken túl  – Billy Idol szám fergeteges előadás után azt merte mondani, hogy buli idol – egyre magasabb lóról szól le a versenyzőknek, akik közül egy hímnemű próbálkozót öcsisajtnak, egy másikat kisöcsinek, egy nőt pedig édesemnek, majd aranyomnak titulált. A lesajnáló becézgetés pedig nem kiesőknek szólt, közülük mindegyik igen tehetséges továbbjutó volt. Sokkal kreatívabbak voltak a rossz próbálkozások jellemzésében, hallhattunk beteg kecskét, mérgezett boszorkányt, kóbor űrszondát, és valakit, aki mintha terhes macskával vágta volna fejbe Gesztit.

A lúzerfelhozatal megunhatatlan, olyannyira, hogy a műsor első tíz percében mást sem láthattunk, csak onnét lehetett tudni, hogy érkezik végre egy ígéretes versenyző, hogy Tóth Gabi megnyalta száját, Ricsiből pedig Richárd lett, legalábbis Szikora jellemzésében. Később a zenei aláfestés segítette a nézőt abban, hogy felismerje, valaki jó következik, és ha esetleg attól féltek, hogy nem elég eladható egyikmásik, akkor még a szex-kisállat-kisgyerek sales-es trükkjeit bevetették. Így a szolfézstanár deathmetal-lédi a gödröcske piercingjein kívül bemutatta kisnyulát, Török Béci pedig elsőosztályosokkal vette le a közönsége lábát. A szerb Karapándzsity Kristóf volt a legcsupaszabb, neki elég volt a nyelvtörő vezetékneve és ártatlan kisugárzása. Tökéletes X-faktor nyertes alapanyag, így következőleg már a halásznadrág-kockás ing kombója minimum kiegészül egy hipszterszemüveggel, vagy egy bajuszpólóval.

Szikora még erőtlen
RTL Klub

A műsorkészítők néha túlzó profizmusa mellett dicséret jár a zenei szerkesztőnek: a betétdalok tökéletes harmóniában voltak a versenyzőkkel, így a Micheal Jackson szám után jó volt hallani egy Billie Jean-feldolgozást, Krasznai Tünde Empire State of Minds átértelmezését- Jay Z feat. Alicia Keys - követően pedig Alicia Keys Girl on Fire című dalát, ez ugyanis az előadással és az előadóval is egybecsengett.

Alföldi beválogatása volt a legnagyobb húzás
RTL Klub

Csalódást a műsor az első rész után nem okozott, sőt szolgált néhány bizarr és borzongató pillanattal a negyedik X-faktor, ami kitölthet néhány eseménytelen őszi szombat estét idén.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!