HVG Extra Pszichológia
HVG Extra Pszichológia

Amit a tapasztaltak tudnak, azt vizsgálat is bizonyította.

A meditáció és a sport jótékony hatásai közismertek, az amerikai Rutgers Egyetem kutatása pedig feltárta, hogy az együttes mentális és testi tréning már két hónap alatt érdemben enyhítheti a depressziós tüneteket.

Brandon Alderman és Tracey Shors 22 klinikai depresszióval küzdő és 30 egészséges diákot toborzott az egyetemről, akik nyolc héten át, hetente kétszer gyakorolták a meditáció fókuszált figyelmet fejlesztő típusát és aerob edzést végeztek (szobabiciklin vagy futópadon) fél-fél órában.

A program végeztével valamennyien szorongáscsökkenésről számoltak be. A jelek szerint a kombinált módszer segített a depressziós diákok negatív gondolatainak megfékezésében.

A kutatást súlyos szorongásos és depressziós tünetekkel élő, korábban hajléktalan anyákkal is megismételték, akik a tréning kezdetekor rehabilitációs otthonban laktak.

Ők szintén a lelki panaszok enyhüléséről, valamint motivációnövekedésről számoltak be. Ráadásul képessé váltak pozitívabban szemlélni az életüket.

Hasonló cikkeket a HVG Extra Pszichológia legfrissebb számában olvashat, mely az időhöz: múltunkhoz, jelenünkhöz és jövőnkhöz való viszonyunkkal foglalkozik. Keresse az újságárusoknál vagy fizessen elő most! Ha most fizet elő, megajándékozzuk a Mindfulness-kalauz című könyvvel. Aktuális számunkat meg is rendelheti.