szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A KAE piackutató cég az USA-ban és Nagy-Britanniában készült tanulmánya arra kereste a választ, hogy az Apple televíziókészülékének bevezetése hogyan érintené a piacon kialakult erőviszonyokat. Úgy néz ki, hogy a hagyományos gyártóknak komoly okuk van aggódni.

A KAE szerint az amerikai vásárlók 25 százaléka számára vonzó az Apple televíziókészülékének gondolata, és biztosan hajlandó lenne vásárolni, ha egyszer megjelenne a piaci kínálatban. Nagy-Britanniában ez az arány például 30 százalékos. Magyar adat nem ismert, de feltehetőleg az Apple kisebb penetrációja és a felső kategóriába pozicionált árai kisebb érdeklődést eredményeznének. De ki tudja: a divat és különösen a pozitív tapasztalat nagy úr.

Ezt mutatja, hogy azok, akiknek legalább egy Apple-eszközük van már, magasabb arányban vennének televíziót ezzel a márkával. Az Egyesült Államokban 38 százalék, Nagy-Britanniában 43 százalék tartozik közéjük.

Az Apple tévéje. Megőrülnek érte, vagy tőle?
stuff.tv

Az Apple számára a televíziós készülék nagy esélyt jelentene egy újabb pénzcsap megnyitására, mert a termékeivel jobban megjelenhetne az otthonokban, mint eddig. S a felhasználói élményre és tapasztalatra építő marketingje még szélesebb körben érvényesülhetne. Ez pedig megerősíthetné az egész ökoszisztémát, amelyben egyre több, Apple név alatt forgalmazott termék közül lehet választani. Hogy a készülék még nem piacképes, vagy nem is fejlesztik azzá soha, arról sok vita folyik. Látszik azonban, a közönség egyre inkább elvárná, hogy az Apple lépjen be erre a piacra is. A döntés nyilván nem egyszerű, hiszen ott olyan tapasztalt gyártókkal és erős márkákkal kellene megmérkőzni, mint a Sony, a Samsung vagy az LG.

A felmérések szerint azoknak a briteknek a 38 százaléka, akik Sony televíziót néznek, hajlandó volna Apple-re váltani, a Samsungnál ez az arány 36 százalék. Az Egyesült Államokban pedig az LG-sek 31 százaléka fontolná meg a márkaváltást. Hogy ez mennyire meggyőző a cég számára, nem tudni, de David Rankin, a KAE marketingigazgatója egy fontos további ösztönzőt is megemlít: „Úgy hisszük, hogy 2013-tól 2015-ig ez lehet a legnagyobb bevételi lehetőség az Apple számára. Nagyon izgalmas, hogy ez a kibontakozó potenciális siker hogyan gyakorolhat hatást az Apple részvényárfolyamára.” Azaz nemcsak a piac szívóhatása, hanem a részvényesek nyomása is az iPanel (állítólag ez lesz az Apple tévé neve) megjelenésének irányába hat.

A felmérésekből kiderült, hogy melyek a legfontosabb jellemzők, amelyeket a vásárlók elvárnának az új készüléktől. Országtól függetlenül a válaszadók mintegy háromnegyede az internethez kapcsolódást jelölte meg első helyen. Az amerikaiak mintegy fele emellett szeretné, ha applikációkat lehetne futtatni a tévén, amit szinkronizálni lehetne a többi Apple-eszközzel. A britek is hasonló arányban voltak az automatikus szinkronizálás mellett, s alig kevesebben, akik 3D-s képességeket is akartak.

Az Apple vonzóereje teljében van, amit jól mutat a KAE egy nem sokkal régebbi felmérése, amely az iBank létrehozásának gondolatával játszott el. Ebben is nagyon hasonló arányban mutatkoztak lelkesnek az emberek a cupertinói cég szolgáltatásai iránt, mint a televízióknál. Sokan annyira hisznek az almás logó által közvetített minőség állandóságában, hogy a pénzüket is szívesen odavinnék, ahol ez szavatol.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!