szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mérföldkőhöz érkezett a világ legnagyobb zenei streaming szolgáltatása, de egy kicsit közelebbről megnézve az eredményt, nem állnak azért annyira jól.

A Spotify által hétfőn bejelentett 100 milliós felhasználói szám mindenképpen nagy és fontos eredmény, és óriásinak tűnik a legnagyobb rivális Apple által múlt héten közölt 15 millióhoz képest. Egy dolog azonban fontos: az Apple Music szolgáltatásért fizető felhasználók vannak 15 millióan, ez a mutató a Spotifynál “csak” 30 millió.

A helyzet azért problémás egy kicsit, mert miközben a Spotify óriási lépétékben növeli az (ingyenes) felhasználók számát, a vállalat számára valódi értéket képviselő fizetős felhasználók terén az Apple egyetlen év alatt összehozta a Spotify-tábor felét, míg a svéd cég 10 év alatt jutott el oda, ahol most tart.

A Spotify helyzete azért sem túl rózsás, emlékeztet a Reuters, mert míg a 2014-es évet 165,1 millió eurós veszteséggel zárták, tavaly 184,5 millió eurós mínuszt termeltek. A cég azért veszteséges, mert a növekedésre fordítja a befolyó összegeket.

Mint látható, ennak hatására szépen nő a felhasználók száma, de már a fizetősök közül sem feltétlen mindenki termel profitot a cégnek: ahogy nemrég megmutattuk, havi 1600 forint helyett 400 forintért is lehet használni a szolgáltatást – abban pedig biztosak vagyunk, hogy aki így fizet elő, az ugyan növeli a 30 milliós fizetős felhasználói számot, de profitot nem sokat termel.

A streaming zenei piac fontosságát jelzi, hogy a kiszivárgott információk szerint hamarosan az Amazon is beindítja hasonló szolgáltatását.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!