Balogh Csaba
Balogh Csaba

Látszólag a „bort iszik és vizet prédikál” iskolapéldáját mutatta be a napokban az előfizetők postaládájába került friss lapszámával a National Geographic magazin. Látszólag.

Néhány hete számoltunk be róla, hogy történetének talán legerősebb címlapjával jelentkezik júniusban a National Geographic. A magazin borítója annak rendje és módja szerint be is járta a közösségi médiát az elmúlt hetekben.

Majd június 7-én Magyarországon is megjelent az újság, amely ismét többek hírfolyamában tűnt fel, ám ezúttal negatív felhanggal. Jól látja: a lapszám hasonló fóliában van, mint amelyből az figyelemfelkeltő címlapfotó témája.

Ám a „bort iszik és vizet prédikál” jelenség helyett az eset inkább arra példa, hogy miért nem érdemes csupán a látszat alapján ítélni. A National Geographic hazai kiadójának Facebook-oldalán is közzétett lapajánlóból kiderül:

A magazin előfizetői mostantól környezetbarát fóliában kapják a lapot.

A témához kapcsolódó jó hír, hogy a kutatók nemrég találtak egy szuperenzimet, amely képes lehet "felfalni" az emberiség által legyártott műanyagot. Csakhogy a jelek szerint belefulladunk a szemétbe, mire tényleg bevethetjük a műanyagfaló szuperenzimet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!