szerző:
hvg.hu

A Facebook az amerikai felhasználók egy szűk csoportján már teszteli a hírfolyamban megjelenő újfajta hirdetéseket. A kiterjesztett valóság segítségével megjelenített termékek sokkal jobb vásárlási élményt kínálnak, mint amilyet eddig ismertünk.

Miközben sokat hallani arról, a virtuális- és a kiterjesztett valóságot milyen sokféle módon integrálhatjuk az életünkbe – javíthatja az oktatás minőséét vagy épp újfajta közösségi élményeket kínál –, más területen is igyekeznek kihasználni a benne rejlő lehetőségeket. A Facebook kedden bejelentette: új, kiterjesztettvalóság (AR) -hirdetéseket kezd el megjeleníteni a közösségi oldalon.

Megijedni nem kell, egyelőre nem árasztják el a hírfolyamot ezek a szponzorációk, egyelőre csak az amerikai felhasználók egy szűk rétege teszteli a megoldást. Amiről azonban már így is sok mindent elárultak.

Az AR-hirdetések lényege, hogy a különböző termékeket – bútorokat, kozmetikumokat, ruhákat és egyéb kiegészítőket – már azelőtt kipróbálhatjuk (vagyis megnézhetjük, hogy az adott környezetben hogyan nézne ki), hogy megvásárolnánk azt. Az első ilyen hirdetés a Michael Kors márkához kötődik, amelynek köszönhetően a napszemüvegek között válogatva nézhetjük meg, hogyan áll nekünk az adott darab.

©

Ty Ahmad-Taylor, a Facebook termékmenedzselésért felelős alelnöke szerint a cél az, hogy újfajta vásárlói élményt kínáljanak, ugyanakkor segít a cégeknek az értékesítésben.

Maguk az AR-hirdetések egyébként ugyanúgy néznek ki, mint a hagyományos változatok, ám kapnak egy "Tap to try it on" feliratú gombot, amelyet megnyomva máris "kipróbálhatjuk" az adott terméket.

Bár egyelőre csak a Michael Kors jelenít meg ilyen hirdetéseket, a Facebook szerint hamarosan több más terméknek is lesz majd AR-hirdetése.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!