HVG Konferencia
HVG Konferencia
Tetszett a cikk?

Bár egy webshop elsődleges funkciója az értékesítés, remek eszköz brandépítésre, valamint arra is, hogy kilépjünk az arctalan szolgáltató szerepköréből, és kapcsolatba kerüljünk vásárlóinkkal. Ebben nagy segítségünkre lehet egy jól felépített, megfelelően alkalmazott tartalommarketing stratégia.

Az alábbi best practice-listát Tóth-Czere Péter, a Telenor Magyarország kereső- és tartalommarketing menedzsere állította össze a webshopokban rejlő, kevésbé ismert lehetőségekről.

1. Nyitóoldal: az első benyomás

Igazítsuk nyitóoldalunk tartalmát és struktúráját látogatóink igényeihez! Ha tehetjük, végezzünk megelőző kutatást, de egyszerűbb megoldásként a látogatottsági adatok alapján is összeállíthatjuk az aloldalak fontossági listáját (Google Analytics).
Az oldal egyik legfontosabb eleme a nyitótartalom, amely egyszerre kell, hogy kiszolgálja a célirányosan vásárolni érkező, és a csak böngésző látogatókat.
Ügyeljünk a UX-re is, mely a tartalmat és a designt hangolja össze: oldalunk legyen vonzó, átlátható és könnyen használható. 

Ez komplex feladat, hiszen egyszerre kell az új ügyfelek fejével gondolkodnunk, akiknek a regisztráció, a hírlevél feliratkozás, az újdonságok, a social media kapcsolat, az akciók a fontosak – és a szuperhatékony, célirányos látogatók fejével is, akik számára a direkt értékesítés a „horog”, egy-egy termékajánló képében.

Ha mindezzel megvagyunk, akkor tesztelhetünk más verziókat is és finomíthatjuk, továbbfejleszthetjük nyitóoldalunkat.

2. Mutatkozzunk be!

Egyre fontosabb a személyes kapcsolat, hogy arcot / karaktert társítsunk a cégünkhöz. Fontos kiemelni a küldetésünket; bemutatni, hogy miben tudunk segíteni ügyfeleinknek, vásárlóinknak.

Bemutatkozónkban hangsúlyozzuk segítőkészségünket: írjunk CSR tevékenységünkről, említsük meg a blogunkat (ha van) vagy a social media oldalunkat, ahol tippeket adunk a látogatóknak. Bármiről írhatunk, amitől jobban tudnak majd kapcsolódni hozzánk, mint egy általános vevő-eladó viszony esetében.

Kérdezzünk a látogatóinktól, szólítsuk meg őket! Ajánljunk nekik lehetőséget arra, hogy felvegyék velünk a kapcsolatot, hogy tudatosítsuk: cégünknek számít a véleményük, hiszen az formálja tevékenységeink sikerét.

3. Landing page: ahová kampányaink befutnak

A landing oldalak kulcsfontosságúak és alapvetően tartalommarketing felületek, melyeknél szintén be kell tartanunk néhány szabályt.

Tisztázzuk, mit szeretnénk elérni az oldalon. Mit tegyen a látogatónk: iratkozzon fel a hírlevelünkre, töltse le az e-bookunkat, árlistánkat? Menjen tovább a webshopba? Ha ezt eldöntöttük, akkor állítsuk elő a megfelelő tartalmat és helyezzük el az oldalon a konverziós pontokat, gombokat.

Ha megvan a cél és a landing oldal, akkor rendeljük hozzá a teljes kampányunkat. Ugyanaz legyen az üzenet a fizetett médiafelületeken is, mint az oldalon. Ettől egyrészt konzisztens lesz a kampány, másrészt pedig látogatóink számára is folyamatos lesz a tartalomfogyasztás. Azok a kampányok, amelyek egy felhasználói igény által vezérelt üzenettel indulnak, majd a landing oldalon már csak üzleti ajánlatot, vásárlási felhívást tartalmaznak, nem fognak nagy megtérülést hozni.

4. Termékoldal: ahol a nagy dolgok történnek

Bontsuk két tartalmi részre a termékoldalainkat! Gondolkodjunk „sales” és „engagement” tartalmakban.

Sales: Idetartoznak a termék promóciók képekkel, termékelőnyökkel. Itt kap helyet az ár, a havidíj, az előleg összege, a futamidő, a szállítási feltételekkel bezárólag – vagyis az anyagiak. Innen se hiányozzon a konverziós gomb: jól látható helyen szerepeljen, egyértelmű kontextusban és felirattal.

Engagement: Arra az esetre tökéletes eszköz, ha valaki a termékoldalunkra érkezik, átnézi a sales tartalmat, de még nincs meggyőzve. Ilyenkor érdemes sokkal inkább az érzelmekre ható tartalmat ajánlani, ami átbillenti a látogatót, és böngészőből vásárlóvá konvertálja. Ez lehet egy blog poszt, valamilyen márkázott tartalom, de akár egy tőlünk független YouTube video is.

5. Kapcsolódó oldalak: mit adunk még?

Az értékesítésen felül másnak is helyet adhatunk webshopunk ökoszisztémájában – tökéletes lehetőség a tartalomkészítésre, fejlesztésre. Nem is kell nagyon messzire menni: egy kiegészítő szolgáltatás aloldala, vagy csupán egy terméktámogatási opció is sokat segít - fogyasztható formában. Egy kiegészítő szolgáltatáshoz pl. inkább a szöveges tartalom illik, de a terméktámogatásnál elég lehet egy rövid, átlátható infografika, amivel megmutatjuk, milyen pluszt adunk az adott termék mellé.  

+1. GYIK, újragondolva

Ezek azok az oldalak, amelyeket gyakran muszájból kezelünk, pedig egy elszánt tartalommarketinges csodákat művelhet ezen a platformon is. Csupa érdekes kérdés, ami valóban érdekli a látogatóinkat. Az itt szereplő válaszokat érdemes úgy kidolgozni, hogy lehetőséget kínáljunk arra is, hogy a látogató továbbnavigálhasson az oldalunkon és végül oda jusson, ahol további, számára releváns információhoz juthat.

Egy jól átgondolt GYIK-gyűjtemény egyrészt nagyon jó SEO-eredményeket produkálhat, másrészt, ha nincs blogunk, vagy aktív közösségi média-jelenlétünk, akkor majdnem hibátlanul tudja kiváltani azokat, és ezáltal egyik fő tartalommarketing eszközünkké is válhat.

Szeretne még többet megtudni a webshopok tartalommarketingjéről? Jelentkezzen a HVG március 24-i Tartalommarketing 3.0 konferenciájára.



Az oldalon elhelyezett tartalom a HVG Szemináriumok & Konferenciák közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.