HVG Konferencia
HVG Konferencia

Miért fontos, hogy marketing szakemberként ne csak hirdetéseket használjunk? Hogyan építsünk márkahűséget cikkekkel és másfajta edukációs anyagokkal? Milyen a jó tartalom? Tudja meg az alapokat az alábbi összeállításból.

Vegyünk például egy mindennapos helyzetet: eszébe jut egy téma, amelyről szeretne többet megtudni. Beüti a böngésző keresőjébe, majd megjelennek a releváns találatok. Ön melyikre kattint szívesebben? Arra, amelyik felett szerepel a „hirdetés” megjelölés, vagy egy, a listában kicsit lejjebb található, de azért még előkelő helyet elfoglaló oldalra?
Amennyiben a második opciót választja, ön is a tartalommarketing létjogosultságát igazolja.

Ennek a lényege ugyanis nem más, mint olyan tartalmak készítése és terjesztése, amelyek az adott célcsoport számára érdekesek és szórakoztatóak. Nem mellesleg pedig saját termékünkről is tartalmaznak információt, viszont azt nem direkt módon próbálják meg eladni a lehetséges vásárlónak.

Rendben, de pontosan mire megyünk vele?

Az eladások növelése mellett más üzleti és vállalati célok elérésében is segíthet, ha kidolgozunk egy részletes tartalommarketing-stratégiát:

  1. Lead generálás: Ha igazán személyre szabott tartalmat állítunk elő, célcsoportunk tagjai nagyobb hajlandósággal osztanak meg információt saját magukról, melyeket a későbbiekben vásárlói karakterek (buyer personák) felépítéséhez használhatunk.
  2. Elérés és márkaismertség növelése: Válasszunk olyan, brandünkhöz kapcsolódó témát anyagunkhoz, amely egyébként is közérdeklődésre tart számot!
  3. Lojalitás megerősítése: Újszerű, hasznos és szórakoztató tartalmakkal könnyen véleményvezérré válhatunk, ezzel erősítve vásárlóink kötődését cégünkhöz.

Hogyan kezdjünk hozzá?

A sikeres tartalommarketing alapjai a következők:

  1. Tudjuk meg, mi érdekli a vásárlóinkat! Csak így tudunk olyan tartalmakat gyártani, amelyeket valóban szívesen fogyasztanak majd.
  2. A színvonalas írás mindenek felett: A választékosan megírt, vonzó és olvasóbarát anyagok elengedhetetlenek az érdeklődés fenntartásához – és természetesen ahhoz is, hogy vásárlóink bízzanak bennünk.
  3. Egyedülálló tartalom: Minél egyedibb egy téma, annál előbbre sorolják a keresőmotorok – ugye, milyen egyszerű?
  4. SEO: Nem árt azonban, ha nem csak az érdekfeszítő témára hagyatkozunk –a keresőoptimalizálás is tartalommarketing-stratégiánk fontos pillére kell, hogy legyen.

A teljes cikket a TextBroker oldalán olvashatja el.

Ha szeretne többet megtudni arról, hogyan készíthet sikeres tartalommarketing-stratégiát, látogasson el a HVG Tartalommarketing workshop weboldalára!



Az oldalon elhelyezett tartalom a HVG Szemináriumok & Konferenciák közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

A hét végén már kezdhetik szüretelni a dinnyét

A hét végén már kezdhetik szüretelni a dinnyét

Bill Gates élete legnagyobb hibájának tartja, hogy lecsúsztak az Android helyéről

Bill Gates élete legnagyobb hibájának tartja, hogy lecsúsztak az Android helyéről

Képek jöttek a tatai özönvízről

Képek jöttek a tatai özönvízről

Rákapcsolnak a szúnyogirtásra

Rákapcsolnak a szúnyogirtásra

2400 új fotó került elő a Ground Zeróról

2400 új fotó került elő a Ground Zeróról