Nissan
Nissan
Tetszett a cikk?

A japán márka rendkívül népszerű SUV-ja különleges hajtási technológiával újult meg. Kipróbáltuk a Qashqai harmadik generációját.

A Nissan Qashqai 2006-os bemutatásakor megosztotta a közvéleményt, az idő azonban a cég tervezőit igazolta: a kétezres években még a prémium szedánok és az egyterűek korszakát éltük, utóbbiakat ma már nagyítóval kell keresni a kínálatban, de az előbbi kategória napjai is meg vannak számlálva. Ehhez képest a Nissan Qashqai népszerűsége töretlen, az idén bemutatott harmadik generációval pedig tovább erősítheti pozícióit a mostanság rendkívül népszerű SUV-szegmensben, amely voltaképpen átvette a családi autó szerepét az autópiacon.

Lássuk azonban, hogy a tetszetős, megújult külsőn túl milyen izgalmas fejlesztésekkel csábítja majd leendő vásárlóit a Nissan Qashqai. Azaz: egy gondolat erejéig időzzünk el a formavilágon, amelyet a korszellemnek megfelelően frissítettek, modernizáltak a márka tervezői. A korábban megszokott ívek egy picit szögletesebbek, ha úgy tetszik keményebbek lettek, ez azonban jót tett a Qashqai megjelenésének: komolyabb, dinamikusabb kiállása lett a közepes méretű SUV-nak. Ezzel ez a modell is követte a Leaf-et és a Juke-ot az uniformizált megjelenés útján, azaz messziről felismerhető a jellegzetes Nissan-stílus a jármű külsején. A hátulja jobban emlékeztet az előző modellre, de a szögletesebb vonalvezetés itt is félreérthetetlenül jelzi, hogy egy vérbeli 2022-es autóval van dolgunk.

A Qashqai beltere japánosan praktikus, szerencsére a tervezők nem erőltették a mindent beborító zongoralakkos felületeket, a kezelőszervek elrendezése pedig ésszerű és átgondolt. A legfontosabb funkcióknak megmaradtak a fizikai gombjai, ami jó döntés, hiszen így a sofőr anélkül is, hogy odanézne, vezérelheti például a klímát vagy a telefonját. Magától értetődő, hogy digtiális műszeregység került a kocsiba, amelyen a legfontosabb információk jelennek meg út közben. Felárért rendelhető hozzá nagy felbontású HUD, azaz a sofőr szeme elé adatokat vetítő megjelenítő, illetve az úgynevezett adaptív mátrix LED-fényszóró is, ami nem vakítja el a közlekedés többi résztvevőjét.

Utazás közben vezeték nélkül tölthetőek az erre alkalmas telefonok, ráadásul meglepő gyorsasággal. Az utasok szórakoztatásáról pedig a 10+1 hangszórót meghajtó Bose hangrendszer gondoskodik, igaz, utóbbi extraként rendelhető, de a „sima” gyári is remekül szól.

Az ülések még az oldalirányú erőhatásoknál is stabilan tartják a bent ülők hátát, így akár hosszabb távon sem fárasztó az utazás a Qashqai-ban. A külső kialakítás miatt a hátsó ajtók egy picit kisebbek az elsőnél, mégsem szűk a bejárat, mivel egészen 90 fokig kinyithatóak, ráadásul akár a magasabb utasok is kényelmesen elférnek a hátsó üléseken. A komolyabb felszereltségi fokozatnál az első ülésekhez már jár a masszázsfunkció, télen pedig fűthetőek is, ami nagy áldás egy fagyos reggelen.

Hátul 461 literes csomagtartó várja a táskákat, szatyrokat, ami nem a kategória legnagyobbja, de méretesebb, mint a második generációs Qashqai-é, ráadásul a hátsó ülések ledöntésével 1600 literesre bővíthető, ami már komolyabb méretű csomagok szállítására is alkalmassá teszi. A rakodáshoz jól jön a magasra nyíló hátsó ajtó, amelyet akár a lábunk lendítésével is nyithatunk, ha épp tele van a kezünk a málhával.

e-POWER: villanyautós dinamika, hatótávpara nélkül

Jelenleg 12 V-os lágyhibrid verzióban kapható az autó, azonban hamarosan elérhetőek lesznek a továbbgondolt e-POWERREL is az új Qashqai-ok. A technológiát ugyan már 2017-ben bemutatták, de a mostani modellben éri majd el hatékonyságának eddigi csúcsát, ami várhatóan rendkívül népszerűvé teszi majd a családi autót keresők körében is. A SUV ugyanis ugyanúgy hibrid technológiát használ ebben a verzióban is, ám nem egészen úgy, mint azt eddig megszokhatták az autósok. Az e-POWER lényege ugyanis, hogy a Qashqai kerekeit egy 190 lóerős villanymotor hajtja meg, azaz a menetdinamikát tekintve az autó abszolút elektromosként viselkedik: 250 Nm nyomaték azonnal rendelkezésre áll, így nem gond egy tempósabb előzés sem a körülbelül másfél tonnás autóval. A kocsi orrában azonban megtaláljuk a változó kompressziójú 1,5 literes turbós benzinmotort, ami hatékonyabb és élvezetesebb működést tesz lehetővé. Mivel azonban az autót a már említett villanymotor mozgatja, az e-POWER technológia értelmében a benzinmotor az akkumulátorok menet közbeni töltéséről gondoskodik. Magyarul: nem kell majd töltőoszlopokkal bajlódnunk, simán a benzinkúton meg lehet tankolni az autót, amely aztán az elektromos járművekre jellemző csendes dinamizmussal kényezteti a sofőrt. A technológia hatékonyságát és népszerűségét jelzi, hogy a Nissan elmondása szerint Japán nemcsak, hogy legeladottabb Nissanja, hanem legeladottabb autója egy e-POWER motorral szerelt Nissan Note lett, még 2017-ben.

Összességében elmondható, hogy a modellfrissítés pazarul sikerült, az új Qashqai külső megjelenésében és belső értékeiben is felülmúlja az elődöt, egyben tökéletesen hozza azt a minőséget és technológiai kifinomultságot, amit joggal vár el egy vásárló egy modern, a családi autókat immár helyettesítő SUV-tól.

A cikk a Nissan megbízásából a HVG BrandLab produkciójában készült, létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

Egy Auschwitzba látogató tinédzser megoldott egy több mint 80 éves családi rejtélyt

Egy Auschwitzba látogató tinédzser megoldott egy több mint 80 éves családi rejtélyt

Saját cégeinek adta bérbe luxusjachtjait Roman Abramovics, hogy ne kelljen befizetnie több millió fontnyi adót Ciprusban

Saját cégeinek adta bérbe luxusjachtjait Roman Abramovics, hogy ne kelljen befizetnie több millió fontnyi adót Ciprusban

Lengyel Bulcsú az első magyar, aki leúszta az antarktiszi jégkilométert

Lengyel Bulcsú az első magyar, aki leúszta az antarktiszi jégkilométert

Akkorát bukott az Nvidia, ami kiadna öt évi magyar költségvetést

Akkorát bukott az Nvidia, ami kiadna öt évi magyar költségvetést