szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Németországban például 40 euró bírságra és egy büntető pontra számíthatnak a vétkezők. De több európai országban is hasonló büntetés jár a mobilozásért.

Litvániában például viszonylag alacsony a büntetés: 12 euró. Ennél jóval drágább Olaszországban, ahol akár 600 eurót is fizethetünk a szabály megszegéséért. A legtöbb országban csak kihangosítóval használható a készülék, máshol azzal is tilos, és akadnak országok, ahol fej- illetve fülhallgatóval sem szabad telefonálni.

Szakemberek nemcsak a bírság, hanem a balesetveszély miatt is azt ajánlják, vezetés közben inkább ne használjuk a telefont. Ha mindenképpen fel kell hívnunk valakit, akkor álljunk félre egy parkolóba, ahol senkit nem zavarunk.

Bírságok Európában

Belgium: 100 euró

Dánia: 67 euró

Francia: 35 euró

Olaszország: 148-594 euró

Luxemburg: 74 euró

Hollandia: 130 euró

Ausztria: 25 euró

Lengyelország: 55 euró

Svájc: 64 euró

Spanyol: 91-300 euró

Magyarország: 30 ezer forint
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Az autós nyaralás veszélyei - videóval

Amikor a család nyaralni megy, az autó pillanatok alatt teherautóvá válik. Még egy kombi csomagtartójában sincs elegendő hely az összes játéknak, a strandgrillezőnek, a bőröndöknek, a matracoknak, sportszereknek és a táskáknak. A nyaralni indulók sokszor tetődobozba is pakolnak. Szakértők azt tanácsolják, hogy már a tetőbox vásárláskor próbáljuk meg a lehetséges veszélyeket minimalizálni.

hvg.hu Autó

Milyen büntetésekre számíthatunk a nyaralás alatt?

Javában tart a nyaralási hullám. Egyre több autós van az európai utakon, különösen a kedvelt nyaralóhelyek környékén. Mielőtt útnak indulna, érdemes érdeklődni a különböző utakról, a forgalmukról és a közlekedési szabályokról. Különben szükségtelen kiadásokkal kell számolni.

hvg.hu Autó

Melyek a legveszélyesebb európai városok?

Egy tanulmány összehasonlította az EU-országok, illetve fővárosaik baleseti mutatóit. Eszerint Szófiában a gyalogosok a veszélyeztetettek, míg Helsinkiben inkább az autósok, Athénben pedig a buszok és villamosok utasai. Csupán egy város van, ahol a közlekedési balesetben elhunytak száma csökkent, az összes többiben nőtt.

hvg.hu Autó

Mennyit érnek a környezetvédelmi zónák?

Az ADAC német autóklub tanulmánya szerint a városokban kialakított környezetvédelmi zónák nem javították a levegő minőségét. Legalábbis szakemberek erre a következtetésre jutottak, miután összehasonlítottak néhány olyan települést, amelyekben kialakították a környezetvédelmi övezeteket, és azokat, ahol még nem. A környezetvédelmi egyesületek mindezt másként látják.