szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

A nemrég frissített francia egyterű új, 1,6 literes dízelmotorral lopta be szívünkbe magát. Erős, takarékos, praktikus és szép.

Tesztautónk megadta az összes érzékünknek, ami kell: az utastér modern, merész, de egységes, a kárpit ötvözi a teflonos szövet tartósságát és a bőr finomságát, az extraként 170 ezerért, illetve felszereltségi szintként 350 ezer forintért megvásárolható kilenc hangszórós Bose hangrendszer még a legsutább rádióműsorból is koncertélményt csinál. A navigációt a TomTom szállítja, a Bluetooth könnyedén kapcsolódik a telefonokkal, a kétzónás klíma jó közérzetünkért felel, a tempomat és a sebességhatároló segít a megengedett sebesség betartásában, a parkoló szenzorok és a tolatókamera pedig abban, hogy se emberre, se állatra, se a kocsira ne legyünk veszélyesek.

Nappali LED-füzér jelzi (Dynamique felszereltségi szinttől széria) , hogy a megújult Scénic-kel érkezünk és bár nem sportkocsi, a szép színe és az eleganciát sugalló megjelenése miatt sokan megnézik, sőt körbe is járják. Ezt a fokozott érdeklődést egyre ritkábban látom manapság.

Biró Csongor

Amellett, hogy a digitális kijelzője úgy néz ki, mint valami japán játékterem fala, a fordulatszámmérő nehezen olvasható, igaz információból amúgy is sok van, szinte mindent megmutat egy képernyőn a fedélzeti számítógép: időt, hőmérsékletet, zenét, fogyasztást, váltást, vezetési stílust, sebességhatárolót, fordulatszámot, sebességet, üzemanyagszintet. Bár a táblákat nem ismeri fel a Renault, a navigációs kijelzőn nyomon követhető az aktuális sebességhatár.

130 kilométer/órás sebességnél percenként 2500-at forog a főtengely, 120-nál 2100-at, 110-nél 1900-at, 90-nél 1600-1700-at. Végsebessége 195 kilométer/óra, nulláról 100 kilométer/órára 10,5 másodperc alatt gyorsul fel. Az 1,6 literes, 130 lóerős motor 320 newtonméteres nyomatékának nagy része érezhetően 1500-as fordulattól áll rendelkezésünkre (a maximumát 1750-es fordulaton adja le). A szép egyterű a több mint 300 kilométeres tesztelést 6,6 literes átlagfogyasztással zárta, ami kicsit több, mint a sajtóanyagban szereplő 4,4 liter/100 kilométer, ennek ellenére teljesen elfogadható.

A tesztelt kocsiból hiányoltam a plusz két ülést, ha már Grand, legyen hétüléses. Igaz, így ötülésesen verhetetlen családi autó, még három gyerekkel is rengeteg csomagot képes elnyelni.

Futóműve kellemesen csillapított, a legdurvább fekvőrendőrt sem érezzük, csak halljuk. Kormánya túl nagy, kormányzása nem tetszett, túl indirekt, sokat kell korrigálni, nem pontos. Hatsebességes váltója ugyanakkor precíz, a stop-start rendszer is megbízhatóan működik, még lefulladás után is automatikusan indít újra. Az emelkedős elindulásnál dombsegéd tartja meg a kocsit. A hátsó ülések önállóan mozgathatók, kényelmesek, hatalmas a tér, a csomagtartó kolosszális (752 literes, ülések ledöntésével 2050 literes).

Bár Grand Scénicet már 4,7 millió forinttól kaphatunk (akciósan 400 ezerrel kevesebbért is), a legolcsóbb dízel 110 lóerővel 5,94 millió forintba kerül, az 1,6-os 130 lovas, ötszemélyes, Bose hifivel szerelt kocsi alapára 6,64 millió forint (Dynamique felszereltségben). Ülésfűtéssel, navigációval, tolatókamerával a tesztautó ára 7,5 millióra rúgott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Renault Clio RS teszt: lóerőből nem árt meg a sok

Figyelemre és tiszteletre méltó a Renault Clio Renault Sport (RS) megjelenése, teljesítménye és az a nyom, amit az aszfalton, illetve a bámészkodók szívében hagy. A Clio RS igazi városi vagány, egy versenypályáról eltévedt streetfighter.

I. N. Autó

Renault Latitude teszt: relax

Nagy is, dízel is, jó is, francia is. Vannak, akik szerint ez nyerő párosítás, míg mások úgy vélik, e négy jellemző közül több kizárja egymást. Utánajártunk.

Biró Csongor Autó

Renault Mégane RS teszt: megijed tőle a kanyar

Egy ilyen autó tesztelése nem lehet más, mint közhelygyűjtemény. Kevés izgalmasabb autót vezettem, igaz, az adrenalin fokozásán kívül másra nem is való. A Renault Mégane RS versenyautó, közúton nem sok keresnivalója van. Ha csak nem az, hogy begyűjtse a rajongók hódolatát.

Biró Csongor Autó

Vezettük a Renault elektromos limuzinját

Mielőtt még végképp eltemetnénk a belső égésű izgalmas autókat, próbáljuk meg élvezni az elektromos autózás újdonságának varázsát. Az egyre szaporodó villanyautók közül a Fluence méreteivel, kényelmével és bérelhető akkumulátorával tűnik ki.

hvg.hu Autó

Melyik jobb a családnak: Renault Mégane kombi vagy Renault Scénic?

Két újabb családi autóval bővült a Renault kínálata. A Mégane kombi inkább a sportosabb életvitelű apukák, anyukák és a cégek kedvelt autója lesz, míg a Scénic-en inkább a kisgyerekesek és az idősebbek szeme akad meg. A Scénic ára július elsejétől publikus, a kombit majd ősszel címkézik fel.

Biró Csongor Autó

Vezettük a Renault elektromos egyterűjét

A Renault Kangoo Maxi Z.E. teljes értékű autó, hatalmas csomagtérrel, jó menetkomforttal, elektromos hajtással, károsanyag-kibocsátás nélkül. Állami támogatással még az ára is elfogadható.

Biró Csongor Autó

Renault Laguna teszt: francia négyes

Sem a quadrille-hez, sem Camoletti darabjához nincs semmi köze a Lagunának, mégis a négyes a Renault középkategóriásának szerencseszáma. A tesztautó két erőssége a négyhengeres 180 lóerős dízelmotor és a négykerék-kormányzás. Utóbbi szenzációszámba megy, a magyar piacon BMW-n és az Infinitin kívül más márkánál nem találkozhatunk vele.

Biró Csongor Autó

Renault Fluence: francia népautó

Mielőtt azt hinnénk, hogy ez a Renault Mégane szedán, azaz limuzin változata, nézzük meg jobban az autót. Szemből egyértelműen más, kissé sutább, mint a Mégane, hosszabb, hátulról pedig nem tudjuk, mennyiben hasonlítana, hisz nem gyártanak négyajtós Mégane-t. A Fluence-t a Mégane kombi alapjaira építik a törökországi Bursában.