szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy budapesti kétszobás lakás áráért inkább a Bentley-nkhez vennénk kiegészítőt, vagy a Bugattinkhoz? A Forma-1-es alkatrészekből inkább szuperhangzású hanghatást szeretnénk kicsalogatni, vagy tökéletes presszókávét? Esetleg felpattannánk a pehelykönnyű Alfa bringánkra? Szabad a pálya.

A közelgő Valentin, avagy Bálint nap kiváló alkalmat ad arra, hogy elgondolkodjunk, hogy mit is szeretnénk kapni, ha szerelmünknek lenne felesleges 100 ezer dollárja, esetleg diszkréten az asztalon hagyhatunk félredobva egy katalógust a Bentley páncélszekrényről vagy egy Bugatti övcsatról. Mindezek feltételezik persze, hogy az adott járművek tulajdonosai legyünk, mert különben elég gáz villogni a kiegészítőkkel. Bár tisztában vagyunk azzal, hogy a magyar lakosság körében az adott részhalmaz igencsak alacsony, azért álmodozni csak szabad mindenkinek, nem?

A 100 ezer dolláros Bentley páncélszekrény

Túl a Maslow-piramis mindenfokú szükségleti fokán, ez a darab azoknak a csúcsvásárlóknak való, akik már nem igazán tudják más egyedi és ritka dologra költeni a pénzüket. A Stockinger cég összebútorozott a Bentley-vel és egy olyan masszív széfet hozott össze, amit már talán önmagáért is érdemes lehet ellopni, ha nem lenne olyan baromi nehéz. Ja, és persze a 100 ezer dollár csak az indulóár.

Bentley

De mit is kell ebben megfizetni? Elsősorban persze azt, hogy mindegyik egyedi, és mindössze 200 darabot készítenek belőlük. Ezen kívül a felületüket egy 18 lépcsős folyamatban tökéletesre dolgozzák ki, amely többszöri csiszolást alapozást és festést is magába foglal. Csak ez a folyamat több hetet vesz igénybe, amelynek végén a viaszozás királynőjének is nevezett carnauba wax-szal fényesítik ki, amit egy különleges brazil pálmaféléből vonnak ki. A páncélszekrényt természetesen a hagyományos Bentley-színekkel és külső valamint belső dizájnelemekkel látják el. A végén pedig a cégért jelző Bentley „B” is felkerül a kilincs közepére. A kilincs egyébként maga is külön dísztárgy lehetne. 3,5 kilogrammot nyom, és egyetlen rézdarabból marják ki, és csak ennek a darabnak az elkészülése 16 órát vesz igénybe, ahogyan csiszolják, polírozzák, krómozzák és lakkozzák .

Egy ilyen Stockinger-Bentley trezor összességében 30 különböző szakember összehangolt munkájából jön létre, és mindent összevetve sugározza magából a luxust. Akinek pedig erre van szükség biztosan nem sajnálja érte egy 2-3 szobás pesti lakás árát.

Forma-1 es hangkipufogó

Mindössze 6830 dollárért már hozzájuthatunk egy Forma-1-es autó alkatrészeiből kialakított iPhone/iPod dokkoló állomáshoz. A iXoost névre hallgató műremek alapja alumíniumból készült és különleges megmunkáló gépek kellettek az egyedi kialakításukhoz.

Az iXoost neve az angol exhaust szó kifacsarásából származik, amely kipufogót jelent. Az első dokkállomást még Matteo Panini álmai alapján Mirco Pecorari tervezte meg. A mechanika és a hangzás itt összefonódik, amely a kipufogó és a hangfal funkciójának hasonlóságának is köszönhető.

A dokkoló különböző színekben kapható, és a magas minőségű bőrfelületek felelnek azért, hogy az autórajongó szobájának az éke lehessen. A iXoost azonban nemcsak a szemet gyönyörködteti, de a fület is kényezteti, hiszen a basszuskipufogót egy 140 wattos mélynyomóval szerelték fel. A részleteket a honlapon mindenki maga is elolvashatja.

A kompresszió a kávénál is számít

A tökéletesség rajongóinak való, akik nemcsak tökéletes motorblokkok csodálói, de a tökéletes presszókávéé is. A kettőt talán az kötheti össze, hogy mindkettőhöz kell kompresszió.

Az Espresso Veloce cég kávégépei legendás Forma-1-es versenyautók motorok kicsinyített másai, nem csak megjelenésben, hanem az anyagok felhasználásában is.

Veloce

Ha kicsengetjük a 3 millió forintos kezdőárat, akkor akár Senna egykori V12-es McLaren Honda motorjából is csoroghat a forró fekete frissítő. Mindössze egy kávékapszula kell hozzá, amit az egyik szívócsonkon kell behelyezni és már ihatjuk is a tökéletes presszókávénkat. A 23 kilós kávégép egyébként kézzel készül Dél-Afrikában és mindegyik széria limitált.

Övcsat precíziós óraalkatrészekből

A Bugatti igyekszik kihasználni a luxusautóhoz köthető termékek piaci réseit, így nemcsak titánium és szánszálas vízipipát árul 100 ezer dollárért, de ezt megközelítő értékben 84 ezer dollárért övcsatot is.

A Roland Iten által tervezett divatdarabot a genfi boltjában vehetjük meg. Ennek megfelelően svájci óraalkatrészekből állították össze a műremeket, és a mechanikus szerkezetnek köszönhetően tökéletesen testre szabható lesz az övünk. Az egyedi darabok természetesen limitált számban készülnek, így összesen 44 darabot gyártanak három különböző szériában. Az első 11-et fehér aranyból, míg a második adagot vörös aranyból készítették, míg a harmadik még nem jött ki.

Roland Iten szerint a Bugatti ővcsat legalább annyira kifinomult precíziós mérnöki munka terméke, mint a Bugatti motorja. Az elkészítéséhez 100 kézzel készült arany, rozsdamentes acél és titánium alkatrészt használtak fel. A felületét pedig füstös zafírkristállyal fedték, hogy látható legyen a szerkezet. Az öv árából persze két egészen jó autót is vásárolhatunk, de Bugatti Veyron pármillió dolláros bekerülési összegéhez képest azonban ez még így is elhanyagolható.

Alfa Romeo 4C IFD bringa

Az Alfa Romeo 4C kupé inspirálta az olasz mérnököket, amikor az IFD biciklit tervezték, amelynek induló ára 3500 euró, azaz egymillió forint körüli összeg. Az IFD rövidítés az Innovative Frame Design azaz innovatív váztervezést takar, amely az Alfa Romeo Style Centre and Compagnia Ducale mérnökeitől ered. A lényeg persze, hogy a bringa váza olyan könnyű, amennyire csak lehet, és persze minden elemében kézzel készült.

A könnyítés eredményeként az egész jármű tömege kevesebb, mint hét kilogrammot nyom. A váz és a villa szénszálötvözetből készült, és a legtöbb alkatrészt a legendás olasz cégtől a Campagnolótól szerezték be hozzá. A csúcsgépet persze a vörös klasszikus z Alfa árnyalatára festették és Vittoria Open Corsa CX abroncsot húztak a felnijére.

Mindez persze csak az alapmodellre vonatkozik, az egyéni kívánságokkal szállított versenykerékpár ára a 9000 euróig is fölmehet, amely megközelítőleg 2,7 millió forintnak felel meg. Ezért ugyan már egy új autót is vehetnénk, de persze nem egy Alfát.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!