szerző:
Tetszett a cikk?

Van amikor a kevesebb a gyakorlatban bizony több, és most már tudjuk, hogy ez a mondás alapvetően a Porschékra is igaz.

A Porsche Etyekre hozott jó néhány stuttgarti rendszámú sportautót, izmos szedánt és divatterepjárót, hogy azok a hazai utakon bizonyítsák rátermettségüket. Mi pedig nem voltunk restek és beültünk az összes 718-asba, 911-esbe, Panamerába és Cayennebe, és jól meghajtottuk őket.

László Ferenc

911 Turbo S

Kezdetnek itt van rögtön a Porsche kvintesszenciáját jelentő 911-es sorozat, és annak is az egyik legerősebb példánya, a Turbo S. Ez az alapáron mintegy 60 millió forintos szörnyeteg 580 lóerővel gyilkolja mind a négy kereket és a rajtelektronika segítségével állóhelyzetből alig 2,9 másodperc alatt eléri a 100-as tempót.

László Ferenc
László Ferenc

De ami ennél is elképesztőbb, az a rugalmasság: a 80-ról 120-ra történő katapultálás - tessék megkapaszkodni - 1,8 másodpercig tart. Nincs olyan előzés, amit ne lehetne a legnagyobb biztonsággal szempillantás alatt letudni. A 330 km/h-s végsebesség kipróbáláshoz viszont már Autobahnra van szükség.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

718 Cayman S

Az Etyeken megjelent flottából egyértelműen a 911 Turbo S volt a legdurvább, mi azonban mégis inkább a 718 Cayman S-t vinnénk haza. Hogy miért? Nos, többek közt azért, mert ez az 1385 kilogrammos apró sportkocsi több mint 200 kilóval könnyebb a brutális 911-esnél, rövidebb a tengelytávja, középmotorja pedig közvetlenül ott ordít a sofőr és utasa háta mögött.

László Ferenc

És ne mondja senki, hogy a 4,4 másodperces 0-100-as sprintidő hervatag, illetve, hogy a 285 km/h végsebesség esetleg kevés lenne. A 2,5 literes motor négyhengeres mivoltán is kár keseregni, mert ez az erőforrás szinte földöntúli hangokkal örvendezteti meg a benzingőz rajongóit. A hörgésnek, csattogásnak és durrogásnak az ára ráadásul alig több mint 20 millió forint.

László Ferenc
László Ferenc

718 Cayman GTS

Ez a legújabb, legkeményebb 718-as, mely 350 helyett 365 lóerős teljesítményt produkál, és 4,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra. Ennek felára 3-4 millió forint a Cayman S-hez képest, mi pedig csak sajnálkozni tudtunk, hogy a kiállított példányt sajnos nem lehetett kipróbálni.

László Ferenc

Porsche 911 GTS Cabrio

Ha túl sok a 911 Turbo S és esetleg rangon alulinak érezzük a kis 718-asokat, akkor remek aranyközépút lehet a 911-es GTS Cabrio, mely nemcsak a kanyar-, hanem a D-vitamin vadászatban is remek társunk. A 450 lóerős teljesítmény a tesztautónak csak a hátsó kerekére jutott, de az óvatosabb duhajok, illetve a maximális trakció szerelmesei négykerékhajtású változatban is megrendelhetik a modellt.

László Ferenc
László Ferenc

A nyitott tető miatt a motor és az adaptív kipufogó hangjai lényegében mindenféle tompítás nélkül jutnak el a hallószerveinkhez, és a karosszéria annak ellenére is elképesztően merev, hogy nincs felettünk tető. Az 1,5 tonnás 911 GTS Cabrio 3,8 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást, árcéduláján pedig 40 millió forintos összeg olvasható.

László Ferenc
László Ferenc

Panamera

A zuffenhauseni márka sportszedánjából egy normál és egy kombi változatot lehetett meghajtani. A normál kivitel érdekessége az E-Hybrid hajtáslánc, mely a benzin- és a villanymotor erejét társítva összesen 462 lóerőt produkál. Ez a 36 millió forintos Panamera ideális esetben akár 50 kilométert is meg tud tenni elektromosan, hazánkban pedig minden további nélkül élvezheti a zöld rendszám előnyeit.

László Ferenc
László Ferenc

A kombi, vagyis Sport Turismo példány motorházteteje alatt egy 550 lóerős 8 hengeres 4 literes motor rejtőzik, melynek köszönhetően 3,8 másodperc alatt letudható egy 0-100-as gyorsulás. Annak ellenére, hogy ez bizony egy 2 tonna tömegű és 5 méternél hosszabb "családi autó", melynek csomagtere 520 literes kapacitással bír.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Cayenne

Természetesen a Porsche sem maradhat ki a divatterepjáró őrületből, és Etyeken két Cayenne-t is ki lehetett próbálni. Ahogy a 911-esből sem a legerősebb Turbo S kivitel, úgy ez esetben sem a legbrutálisabb Turbo nyerte el leginkább a tetszésünket, hanem a Cayenne S.

László Ferenc

Még pedig azért, mert az ebben lévő 2,9 literes 6 hengeres erőforrás valami elképesztően muzsikál, mind alapjáraton, mind pedig az egekbe pörgetve. A 440 lóerő és az 550 Nm több mint elegendő, hiszen a nagy vas ezzel a motorral 3,5 másodperc alatt megold egy 80-ról 120-ra történő gyorsítást. A nemrégiben teljesen megújult Cayenne-eket bemutató részletes írásunk itt található.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!