Tetszett a cikk?

Ezzel a crossoverrel lokálisan zéró károsanyag-kibocsátással és a legnagyobb csendben suhanhatunk.

A Kia idén év elején a CES szakkiállításon leplezte le a tisztán elektromos meghajtású Niro koncepcióváltozatát, majd pedig májusban előzetesen bemutatta a sorozatgyártásra érett változatot. Ez utóbbi teljesen hivatalos nemzetközi bejelentésére most került sor, és immár végre minden részletet tudhatunk a sokak által várva várt újdonságról.

Kia

A Busani Autókiállításon debütált Kia Niro EV a Hyundai Kona EV-hez hasonlóan kétféle változatban lesz kapható. Az olcsóbb változatban egy 39,2 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor található, a drágább kivitelekbe pedig egy 64 kWh-s telepet szerelnek. A kapacitástól függően az egy feltöltéssel megtehető legnagyobb távolság rendre 240, illetve 380 kilométer.

Kia

Mivel az átlagnál nagyobb kapacitású akkumulátorokról beszélünk, a gyártó a gyors töltésről is gondoskodott. A megfelelő gyorstöltővel a megfáradt telep akár 100 kW teljesítménnyel is táplálható, egy 0-80 százalékos töltés a 64 kWh-s aksi esetében mintegy 54 percig tart.

Kia

Az első kerekeket hajtó villanymotor 204 lóerős teljesítményt, illetve 395 Nm-es nyomatékot állít elő, a 0-100-as spring a gyári adatok szerint 7,8 másodpercig tart.

Kia

A kereskedelmi forgalmazás az év második felében kezdődik meg. A Level 2-es önvezető képességű Kia Niro EV első körben Dél-Koreában lesz kapható, a későbbiekben pedig világszerte elérhetővé kívánják tenni a típust.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!