A Ferrari az idei esztendő első felében átlagosan mintegy 69 000 eurót, vagyis átszámítva körülbelül 22 millió forintot keresett eladott autónként - derül ki egy német közgazdász professzor, Ferdinand Dudenhöffer legfrissebb tanulmányából. Az olasz sportkocsi gyártóhoz hasonlóan a Porschénak sincs oka panaszra, azonban ez a német gyártó kocsinként már "csak" átlagosan 17 000 eurós, vagyis mintegy 5,4 millió forintos nyereséget realizál.
A német szentháromság, vagyis az Audi, a BMW és a Mercedes körülbelül 3 000 eurós (960 ezer forint) profitot termel eladott autónként, a Maserati esetében pedig ez az összeg mintegy 5 000 euróra (1,6 millió forint) tehető.
A Jaguarok és a Land Roverek darabonként mindössze 800 eurónyi (255 ezer forint) nyereséget hoznak a konyhára, a Tesla pedig minden egyes eladott négykerekűn 11 000 eurót (3,5 millió forint) bukik.
Ennél jobban csak a Bentley veszteséges: a VW konszernhez tartozó kékvérű brit luxusmárka autónként átlagosan 17 000 eurót (5,4 millió forint) bukik. Megjegyzendő, hogy ez utóbbi hátterében az áll, hogy a Bentley mostanság igen komoly pénzt fordít elektromos autós fejlesztésekre.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.