szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A második generációs Evoque nem nőtt nagyobbra az elődjénél, a belsejében viszont több hely jut az utasoknak és a csomagoknak.

A Land Rover 2008 elején mutatta meg először az LRX koncepcióautót, melynek merész vonalvezetése olyannyira pozitív fogadtatásra talált, hogy három évvel később megérkezett a formailag csak minimálisan finomított sorozatgyártású Evoque. A kompakt divatterepjáró designja mind a mai napig alig fáradt meg, viszont a technikára ráfért a vérfrissítés, így most bemutatkozott a teljesen új második generáció, íme:
Land Rover

Az új PTA platformra épülő Evoque változatlanul 4,37 méter hosszú, azonban a tengelytáv 2 centiméterrel 2,86 méterre nőtt, így az utasoknak a korábbinál több hely jut. Érdekesség továbbá, hogy az egyelőre csak és kizárólag ötajtós változatban gyártandó új modell 1 centiméterrel alacsonyabb és 1 centiméterrel szélesebb az elődjénél.

Land Rover

A műszerfalat középen egy 10,2 colos képátlójú érintőkijelző uralja és a mai elvárásoknak megfelelően Android Auto és Apple Carplay támogatást is kapunk. A szélesebbre vett csomagtartó 10 százalékkal nagyobb lett, így alaphelyzetben már 591 litert képes magába fogadni, ha pedig lehajtjuk a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssort, akkor 1383 liternyi pakkot lehet betenni a kocsiba.

Land Rover

Az új Evoque nemcsak bevásárlás, hanem terepezés fronton is jobban teljesít: a Terrain Response 2 technológia automatikusan felismeri, hogy milyen jellegű felszínen halad a 21 centiméteres hasmagasságú jármű, és ennek megfelelően módosítja a beállításokat. Az Evoque gázlóképessége is javult, a korábbi 500 helyett immár 600 milliméteres gázlómélységgel büszkélkedhet.

Land Rover

Dízelmotoros kivitelben 150, 180, illetve 240 lóerős teljesítménnyel érhető el az új divatterepjáró, mely 200, 250, illetve 300 lóerős benzinmotorral is rendelhető. A leggyengébb dízel verzió alapáron elsőkerékhajtású és hatfokozatú kéziváltós, a többi változat viszont kivétel nélkül összkerekes, kilencfokozatú automataváltóval szerelt és 48 V-os mildhibrid rendszerű. Utóbbi technika lehetővé teszi, hogy 17 km/h sebesség alatt fékezéskor leállhasson a belsőégésű motor.

Land Rover

Körülbelül 1 év múlva érkezik a 11,3 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral szerelt plugin hibrid variáns, melyben elöl egy 200 lóerős és 280 Nm-es 1,5 literes háromhengeres turbómotor, hátul pedig egy 108 lóerős és 260 Nm-es villanymotor kap helyet.

Land Rover

 

Land Rover

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!