Nyugtalanítóan rossz gumik végeztek a 2019-es nyárigumi-toplista végén

Vázoljuk, hogy az idei szezonban mely abroncsokat érdemes megvenni, és melyektől érdemes távol tartani magunkat. Fókuszban a féktávok.

  • hvg.hu hvg.hu
Nyugtalanítóan rossz gumik végeztek a 2019-es nyárigumi-toplista végén

A német AutoBild munkatársai minden évben kipróbálják a legújabb nyárigumikat, nincs ez másképp idén sem. A lap szakértői 2019-ben nem kevesebb, mint 53 különböző abroncsot próbáltak ki a kompakt autók egyik legnépszerűbb méretkategóriájában.

A tesztelők száraz úton 100 km/h-s, illetve nedves aszfalton 80 km/h-s tempóról végeztek fékezési teszteket. A későbbi tesztekbe (aquaplaning, kezelhetőség, zaj, súrlódás) csak a 20 legjobb delikvens jutott tovább.

A 225/45 R17-es gumik közül a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 91 Y teljesített a legjobban a fékteszten. Ezzel a gumival 28,8 méteres nedves-, illetve 34,7 méteres száraz fékutat sikerült venni (összesen 63,5 méter).

A toplista legvégén, vagyis az 53. helyen a Star Performer UHP 1 94 W végzett, melynek nedves, illetve száraz körülmények mellett mért fékútja 39,4, illetve 39 méter lett (összesen 78,4 méter).

Könnyen kiszámolható, hogy az e tekintetben eminens, illetve legrosszabb gumik nedves féktávjai között 10,6 méteres különbség van. Vagyis több mint két autóhossznyi.

Az utolsó előtti Milestone Green Sport 94 W sem teljesített sokkal jobban, ennek a guminak az összféktávja 77,5 méter lett.

És íme a féktáv alapján aktuálisan legjobb nyárigumik toplistájának eleje (Nass: nedves, Trocken: száraz, Gesamt: összesített táv):

AutoBild.de

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.