Ezzel a tuninggal a helyére került a Mercedes platós autója

Még mindig szokatlan, hogy platós autót is árusít a Mercedes. Ebben a formában biztos, hogy nem tűnik átlagos haszonjárműnek.

  • hvg.hu hvg.hu
Ezzel a tuninggal a helyére került a Mercedes platós autója

A londoni székhelyű Kahn Desing elég erős stílusjegyekkel szokott dolgozni, amit sokan el is utasítanak. Most egy Mercedes-Benz X-osztályú platós autót vettek kezelésbe.

A Mercedesnek ez a típusa még mindig újdonságnak számít és mindeddig társ nélküli a prémium osztályban. A jövője kétséges, mert a hírek szerint nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Vélhetően a közönségnek vagy nem volt eléggé elegáns ez a formátum. Esetlen azoknak, akik munkagépként vennének pickupot, nem szívesen fizetik meg a prémium felárat.

Kahn Design

A Kahn tuningműhely viszont látta benne a fantáziát: alaposan átszabták a haszongépjárműves formát. Azzal kezdték, hogy leszedték a gyári krómdíszeket és minden teljesen fekete lett a karosszérián. Aztán jöhettek az új ütközőelemek, az új hűtőrács, amely leginkább az AMG modellekre hajaz. A Kahn az oldalsó sárvédő elemeket is kicseréltette, hogy stílusosabb legyen a végeredmény.

A kerékjáratokba is extra méretű 22 colos kerekek kerültek, ezüst illetve fekete lakkozással, igény szerint. Az egész koncepció egyik leghangsúlyosabb eleme lett a feltűnő felniszett.

Kahn Design
Kahn Design
Kahn Design
Kahn Design

A kabintérben szinte minden kárpitot kicseréltek, a fekete alapszínre vörös kiegészítők kerültek, bőrborítást kapott a váltógomb és a kesztyűtartó.

A Kahn egy ilyen optikai tuningcsomagot a Mercedes X-osztályhoz 23 ezer fontért kínál, ami  8,7 millió forintnak felel meg. Összességében pedig egy ilyen átszabott, V6-os motorú már X-osztályért 55 ezer fontot, azaz 20 millió forintot kellene fizetni.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.