szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A vonalvezetés 5 évtizedet repít vissza a múltba, de a lemezek alatt sokkal modernebb technika rejtőzik.

A BMW 1968-ban dobta piacra az E9-es sorozatot, melyet 1976-ban váltott fel az elsőgenerációs 6-os sorozat. Az ikonikus vonalvezetésű kupéból alig több, mint 30 ezer példány készült, és a legtöbb mára megsemmisült, vagy nagyon romos állapotban van.

A mellékelt fotókon látható példány 1970-ben egy 2800CSA modellként látta meg a napvilágot, és a közelmúltban igen rossz állapotban, motor és váltó nélkül került egy lelkes felújító látókörébe. Emberünk nem a hagyományos oldtimer felújítás mellett döntött, hanem belevágott egy izgalmas restomod projektbe, melynek konkrétan ez lett a végeredménye:

Fuelbespokedesign
Fuelbespokedesign

A mintegy 700 órányi megfeszített munkát követően a régi E9-es szebben csillog mint újkorában, és egyedi fényszórói gyorsan elárulják, hogy "személyében" nem egy hétköznapi oldtimerhez van szerencsénk.

Fuelbespokedesign

A motorháztető alá a 2000 és 2006 között gyártott M3-as BMW (E46) 3,2 literes soros 6 hengeres S54 motorja költözött be, mely elsősorban 343 lóerős teljesítményéről, illetve 365 Nm-es nyomatékáról ismerszik meg. Az ötfokozatú kéziváltó a 90-es évekbeli E36-os 3-as BMW-ből származik, ez ugyanis komolyabb átalakítás nélkül befért az E9-esbe.

Fuelbespokedesign

A Carbon-Schwartz-Metallic fényezésű régi-új BMW 17 colos háromrészes Alpina könnyűfémfelniket kapott. A futóműben és a fékekben E36-os és E28-as alkatrészeket találhatunk, az árcédulán pedig átszámítva mintegy 60 millió forintos összeget olvashatunk.

Fuelbespokedesign

 

Fuelbespokedesign
Fuelbespokedesign
Fuelbespokedesign

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!