szerző:
hvg.hu

A vonalvezetés 5 évtizedet repít vissza a múltba, de a lemezek alatt sokkal modernebb technika rejtőzik.

A BMW 1968-ban dobta piacra az E9-es sorozatot, melyet 1976-ban váltott fel az elsőgenerációs 6-os sorozat. Az ikonikus vonalvezetésű kupéból alig több, mint 30 ezer példány készült, és a legtöbb mára megsemmisült, vagy nagyon romos állapotban van.

A mellékelt fotókon látható példány 1970-ben egy 2800CSA modellként látta meg a napvilágot, és a közelmúltban igen rossz állapotban, motor és váltó nélkül került egy lelkes felújító látókörébe. Emberünk nem a hagyományos oldtimer felújítás mellett döntött, hanem belevágott egy izgalmas restomod projektbe, melynek konkrétan ez lett a végeredménye:

©
©

A mintegy 700 órányi megfeszített munkát követően a régi E9-es szebben csillog mint újkorában, és egyedi fényszórói gyorsan elárulják, hogy "személyében" nem egy hétköznapi oldtimerhez van szerencsénk.

©

A motorháztető alá a 2000 és 2006 között gyártott M3-as BMW (E46) 3,2 literes soros 6 hengeres S54 motorja költözött be, mely elsősorban 343 lóerős teljesítményéről, illetve 365 Nm-es nyomatékáról ismerszik meg. Az ötfokozatú kéziváltó a 90-es évekbeli E36-os 3-as BMW-ből származik, ez ugyanis komolyabb átalakítás nélkül befért az E9-esbe.

©

A Carbon-Schwartz-Metallic fényezésű régi-új BMW 17 colos háromrészes Alpina könnyűfémfelniket kapott. A futóműben és a fékekben E36-os és E28-as alkatrészeket találhatunk, az árcédulán pedig átszámítva mintegy 60 millió forintos összeget olvashatunk.

©

 

©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Kilenc évfolyamos iskola: szorít az idő, még sincs válasz a kérdésekre

Kilenc évfolyamos iskola: szorít az idő, még sincs válasz a kérdésekre

Tüntetést szervez a Párbeszéd a normafai fakivágások ellen

Tüntetést szervez a Párbeszéd a normafai fakivágások ellen

Meghalt Szívós István

Meghalt Szívós István

160-nal száguldozott Debrecenben, szörnyethalt két motoros

160-nal száguldozott Debrecenben, szörnyethalt két motoros

Képesítés nélkül adott be zsírégető injekciókat, félmillióra büntették

Képesítés nélkül adott be zsírégető injekciókat, félmillióra büntették

Szijjártó szerint az ISIS taktikát váltott

Szijjártó szerint az ISIS taktikát váltott