A 2020-as évben végül 128 031 új személyautó állt forgalomba, ami 18,9 százalékos visszaesés 2019-hez képest – írja cikkében a Vezess.hu, ennek oka a lap szerint, hogy a globális járványhelyzet miatti leállások nyomán eleve kevesebb autó készült, lecsökkent a kereskedések látogatottsága, és a gyenge forint miatt még drágultak is a kocsik.
Az év egyik nyertese a Dacia Lodgy volt, amely a hétüléses autókra felvehető 2,5 milliós állami támogatás nyomán az év első negyedében az eladási lista élére ugrott, ugyanekkor a szigorú szén-dioxid-normák bevezetése miatt a Toyota vált az autópiac másik kedvencévé, amely összességében az év végén is a 2. legnépszerűbb márka volt.
A teljes évet tekintve a „világ rendje” helyreállt valamelyest – írja a Vezess – az év végére, és a Suzuki Vitara (6882 db) és SX4-Cross (5578 db) páros lett az első kettő, a harmadik a flottaautó-kedvenc Octavia (4929 db). Az értékesítési lista érdekesebb helyezései közt az Opel Astra érdemel figyelmet, amely kiesett a húsz legnépszerűbb autó közül, ugyancsak így járt a német márka másik terméke, a Corsa. Az Opel összesített gyenge szereplésének másik oka – 9. a piacon –, hogy több korábban népszerű a modelljüket is kivezették.
A prémium márkákat is változatosan viselte meg a tavalyi év. Ha a nagyon népszerű SUV mezőnyt nézzük, nincs a Top 5-ben BMW, ezt a Mercedes és a Volvo uralja. A Mercedes GLC, GLE, illetve a Volvo XC40 és XC60-as típusokkal. Az Audit tavaly megelőzte a Volvo (2209 db) így az a Mercedes (4747 db) és a BMW (3514 db) vezette rangsorban csak a svédek után következik. Az Audi 1916 autót adott el, ami -24,5 százalékos csökkenés.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.