szerző:
Tetszett a cikk?

A bajor márka idei évét az ötödik ikszét behúzó M GmbH sportos újdonságai mellett a villanyautók és a divatterepjárók határozzák meg.

1972-t írtunk, amikor Münchenben megalapították a BMW M GmbH-t, a német gyártó legizgalmasabb sportmodelljeinek fejlesztésével és gyártásával foglalkozó részlegét. A 2022-es jubileumi esztendőt számos friss M modellel tervezi megünnepelni a BMW, melyek közül talán az első kombi M3-as, az M3 Touring érkezését övezi a legkomolyabb várakozás.

Még csak álcázva mutatták meg
BMW

Mivel ennek a sportkombinak a hivatalos leleplezésére még nem került sor, így a cég évindító budapesti sajtótájékoztatóján sem lehetett jelen.

Tiszteletét tette azonban a rendezvényen az 1986-os első BMW M3 szellemiségét modern formában tovább vivő, általunk Münchenben korábban már alaposan körbejárt M240i, ami nem más, mint egy kis vesékkel és keret nélküli ajtókkal, illetve 6 hengeres motorral rendelkező, hagyományos vonalvezetésű négyszemélyes sportkupé.

Thundernight az új fényezés neve
László Ferenc

A 18,5 millió forintos alapárú, 374 lóerős teljesítményű újdonság 4,3 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra, amiben többek közt az alig 1,5 tonnás tömegnek és az alapáras xDrive összkerék-hajtásnak is fontos szerepe van.

A 3-as, 4-es BMW-kéhez hasonló műszerfallal szerelt 2-es kupé gyengébb változatai hátsókerék-hajtással is elérhetők, de kéziváltó az érdeklődés hiányában nincs a kínálatban.

Nyolcfokozatú automata váltóval
László Ferenc

Később érkezik a 400 lóerőnél várhatóan jelentősen erősebb hamisítatlan M-es modell, az új M2. A másik végletet a 12,1 millió forinttól induló 184 lovas 220i Coupé jelenti, a 190 lóerős 220d Coupé alapára 12,9 millió forint.

Takarékos dízelmotorral is készül
László Ferenc
Újszerű hátsólámpák
László Ferenc

Az ősszel általunk már alaposan kitárgyalt i4 M50 a BMW első M-es elektromos autója, mely 544 lóerős dupla villanymotoros szedán 3,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet.

A 83,9 kWh kapacitású akkumulátor 510 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, AC-, illetve DC-fronton rendre 11, illetve 200 kW jelenti a legnagyobb töltési teljesítményt. Ideális esetben 10 perc alatt akár 140 kilométeres hatótáv is nyerhető.

Az i4 M50 alaphangon 24 millió forintba kerül, a 340 lóerős és 590 kilométeres hatótávú i4 eDrive40 verzió viszont már 19,7 millió forint ellenében hazavezethető.

László Ferenc

A tavalyi évet kapásból jól zárta az X5-nél kicsit nagyobb új elektromos SUV, az ősszel már részletesen bemutatott iX, melynek januárban leleplezett csúcsmodellje, az iX M60 júniustól lesz kapható.

619 lóerő, 1100 Nm-es nyomaték, 3,8 másodperces 0–100-as szintidő és 566 kilométeres hatótáv, csak hogy a legfontosabb tényekről tegyünk említést.

Sosem volt még ekkora nyomatékú sorozatgyártású BMW
BMW

A nemrégiben koncepcióautó formájában leleplezett XM várhatóan az év végén kerül sorozatgyártásba, és az első példányokat előreláthatólag 2023 elején vehetik majd át a megrendelők.

Az első plugin hibrid hajtású M-es modellként jegyzett újdonság 750 lóerővel és 1000 Nm-rel támad, és az 1978-as legendás M1 óta az első igazi önálló M autó.

BMW

Észszerűség fronton az új 2-es Active Tourerről szól majd 2022 a BMW-nél, mely elsősorban praktikus kialakításáról, alacsony légellenállásáról és vadonatúj infotainment rendszeréről ismerszik meg.

A 11,2 millió forinttól induló modell benzines, dízel és plugin hibrid hajtáslánccal készül.

470-1455 literes csomagtartóval
BMW

Végül, de nem utolsó sorban ugyancsak idén érkezik a teljesen új 7-es sorozat, melynek i7-es változatát a világ első tisztán elektromos luxuslimuzinjának ígérik a gyáriak (az általunk nemrégiben alaposan letesztelt Mercedes EQS-t nem tekinthetjük klasszikus limuzinnak).

Egyelőre még csak álcázófóliás változatban mutatták meg
BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!