A
BMW az 1985-ös Frankfurti Autószalonon tárta először a nagyközönség elé az első
M3-as modelljét. Az E30-as típusjelzésű 3-as BMW-re épülő relatíve könnyű sportkocsi motorházteteje alatt egy 2,3 literes benzinmotor található, mely S14B23-as erőforrás kiviteltől függően 195-220 lóerőt szabadít rá a hátsó kerekekre.
1990-ben azonban készült egy minden korábbinál sportosabb és erősebb kivitel is, a BMW M3 Sport Evolution. És ennek az alig 600 példányt számláló szériának most eladóvá vált az egyik remek egészségnek örvendő példánya.
Az eddig 85 ezer kilométert futott különleges M3-ast Olaszországban kínálják eladásra, az árcéduláján pedig 175 000 eurós, vagyis átszámítva mintegy 62 millió forintos összeg olvasható.
Az 1 centiméterrel ültetett futóműves, nagyobb légbeömlős BMW M3 Sport Evolution motorházteteje alatt egy 2,5 literes 4 hengeres S14B25 erőforrás rejtőzik, mely 7 000-es percenkénti fordulatszámon 238 lóerőt szabadít rá a hátsó kerekekre. Összehasonlításképp, a 2,3 literes alapmotor 6 750-nél adja le a csúcsteljesítményét.
Az ötfokozatú Getrag kéziváltóval szerelt csúcs ős-M3-as 240 Nm-es nyomatéka 4 750-es fordulatszámon ébred, és a típus már katalizátort is felvonultat. A tömegcsökkentés érdekében az M3 Sport Evolution üvegei vékonyabbak lettek, a méretes hátsószárny pedig állítható kivitelű (Monza, Normal, Nürburgring).