A közelmúltban
volt szerencsénk alaposan letesztelni a kifutó Ranger abszolút csúcsmodelljét, a
Ranger Raptort, majd pedig az amerikai nagytesó, a 13. generációs
F-150 hasonló Raptor kivitelét is alaposan meghajtottuk.
Azóta mindkét típusból megérkezett az új generáció, azonban míg az új F-150-ből a Raptor verziót már korábban leleplezték, az új Ranger Raptor hivatalos bemutatójára egészen mostanáig várnunk kellett.
Míg az elődmodellt egyetlen 213 lóerős 2 literes biturbó dízelmotorral lehetett kapni, addig az új nekifutásba érkezett egy jelentősen erősebb benzines egység.
A 3 literes biturbó V6-os erőforrás 288 lóerős teljesítményt, illetve 491 Nm-es nyomatékot ad le, ami nem hangzik rosszul, azonban megjegyzendő, hogy a kevésbé szigorú károsanyag-kibocsátási normákkal rendelkező Ausztráliában ugyanez a motor 392 lóerős, illetve 583 Nm-es produkciót ad elő a típusban.
Az új Ranger Raptor 2023-tól többféle dízelmotorral is elérhető lesz.
A 285/70 R17-es BF Goodrich gumikon gördülő pickup első rugóútja 2 centiméterrel 25,6 centiméterre nőtt, a hátsó maradt változatlanul 29 centiméter. A nyomtáv szélesebb lett, az aktív lengéscsillapítókat a Fox szállítja, az automata váltó 10 sebességi fokozattal bír, a kipufogó hangja pedig gombnyomásra változatható.
Az új Ford Ranger nettó alapára 64 990 euró (23,1 millió forint).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.