Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#e-autó

Mészáros Márton Balázs Gazdaság

Felpattant az európai villanyautó-piac, csak a Tesla maradt padlón

Három negyedévnyi esés után az idei év elején újra nőttek az európai elektromosautó-eladások, az elemzők optimizmusa azonban így is mérséklődött a korábbi évekhez képest. A Tesla Európában és Kínában is elvesztette piacvezetői pozícióját, Amerikában azonban továbbra is egyet jelent Elon Musk márkája az e-autózással.

Németh András hvg360

Kinek, mikor és miért éri meg a céges e-autó?

Magyarország az egyike azoknak az európai országoknak, ahol alacsony a lízingelt tisztán elektromos járművek birtoklási költsége. A konnektorból tölthető hibridek helyzete változott, miután az újonnan forgalomba helyezett ilyen járművek már nem kaphatnak zöld rendszámot.

Tiszai Balázs Vállalkozás

Globális roncsderbi lehet Trump autóvámjaiból, a végén pedig Kína nevethet

Az amerikai elnök iparági importtarifái mindenkinek rosszak, és nem világos, hogy akár csak hosszú távon mennyire tudnák enyhíteni az USA autógyártóinak kínjait. Trump ráadásul a Joe Biden ellen vezetett bosszúhadjárata közepette elkaszálta az amerikai elektromobilitási programot, amivel épp az Egyesült Államok legnagyobb riválisát hozza helyzetbe.

Tiszóczi Roland hvg360

A szemünk előtt zajlik az európai autóipar agóniája, hatalmas leépítések jönnek

A kiadáscsökkentések és átszervezések hatalmas elbocsátási hullámot indítottak az európai autóiparban, amelyet egyszerre több probléma sújt: 2035-re teljesen át kellene állnia az elektromos autók gyártására, miközben visszaesett a kereslet e járművek iránt. A kínai gyártók egyre nagyobb konkurenciát jelentenek Európában, de még ennél is nagyobb baj, hogy a régi nagy autómárkák rohamosan szorulnak ki a kínai piacról.

Szabó Yvette hvg360

Amíg az európai villanyautók ilyen drágák, addig a kínai autók piaca erősödik - interjú a Magyar Gépjáműgyártók Egyesületének vezetőjével

Elsősorban az elektromos autók árának kell csökkennie ahhoz, hogy helyreálljon a piac és a magyar autógyártók is elkerüljék a további visszaesést – mondta lapunknak a Magyar Gépjárműgyártók Egyesületének ügyvezető főtitkára. Kilián Csaba arról is beszél, egyetértenek-e Orbán Viktor kormányfővel a magyarországi autógyárak felsővezetését tömörítő egyesületnél abban, hogy mi az értelme a kínai autógyárakra kivetett európai védővámoknak.

1 2 3 4 5 6 7
69
A fideszes képviselők is kiálltak a sajtószabadság mellett a Fővárosi Közgyűlésben

A fideszes képviselők is kiálltak a sajtószabadság mellett a Fővárosi Közgyűlésben

Versenyre született, most eladó az egyik legritkább Porsche 911-es

Versenyre született, most eladó az egyik legritkább Porsche 911-es

Megtalálták a molekulát, amivel visszafordítható lehet az agy öregedése

Megtalálták a molekulát, amivel visszafordítható lehet az agy öregedése

2157 lóerő, villanymotor helyett egy brutális V12-ből

2157 lóerő, villanymotor helyett egy brutális V12-ből

Így magyarázta Gulyás Gergely a HVG-nek, hogy utólagosan elvennék az 1 százalékokat – videó

Így magyarázta Gulyás Gergely a HVG-nek, hogy utólagosan elvennék az 1 százalékokat – videó

Orbán épp egy olyan adatot hagyott ki a vagyonnyilatkozatából, amire a civileket köteleznék

Orbán épp egy olyan adatot hagyott ki a vagyonnyilatkozatából, amire a civileket köteleznék

Jelszó? Ugyan, hamarosan a ChatGPT-t is használhatja bejelentkezésnél

Jelszó? Ugyan, hamarosan a ChatGPT-t is használhatja bejelentkezésnél

Minden eddiginél ütősebb kamera jöhet az iPhone-okba

Minden eddiginél ütősebb kamera jöhet az iPhone-okba

Bóka János a meghallgatás után: A kormány nem tudja visszavonni az „átláthatósági” törvényt, mert nem ők terjesztették be

Bóka János a meghallgatás után: A kormány nem tudja visszavonni az „átláthatósági” törvényt, mert nem ők terjesztették be

A címlapról ajánljuk